۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۹

استاندار کرمانشاه:

مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه در حوزه وزارت نیرو 100 درصد ابلاغ شد

مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه در حوزه وزارت نیرو 100 درصد ابلاغ شد

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه از ابلاغ 100 درصدی مصوبات سفر مقام معظم رهبری درحوزه وزارت نیرو به استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دادوش هاشمی با اشاره به میزان تحقق مصوبات سفر معظم له در حوزه وزارت نیرو‘ گفت: بودجه ای که برای مهار آبهای مرزی درنظر گرفته شده به صورت 100 درصدی تایید و ابلاغ شده است.

وی افزود: سدهای در دست مطالعه و یا در دست  احداث استان کرمانشاه از قبیل سدهای جامیشان، قشلاق،  کبوترلانه، زمکان، تنگ حمام و آزادی به میزان 358 میلیارد ریال در سال 90 تقویت اعتبار شده اند.

وی خاطر نشان کرد: جهت کمک به تکمیل نهایی پروژه انتقال آب از سد گاوشان به شهر کرمانشاه مبلغی معادل 263میلیارد ریال از این سفر پرخیر و برکت به استان تخصیص یافت که با 80میلیارد ریال هم که از محل منابع استانی اختصاص یافت این پروژه کلان و ماندگار محقق شد.

هاشمی تصریح کرد: از محل اعتبارات این سفر ؛ آبرسانی به 105 روستا با تخصیص اعتباری معادل 84 میلیارد ریال آغاز شد که تاکنون 50درصد در مجموع در این حوزه پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات مهم در حوزه وزارت نیرو از جمله اخذ مجوز ماده 215 برای طرح هایی از قبیل ساماندهی رودخانه آبشوران، آبرسانی بلندمدت به شهرهای پاوه و سنقر، و سدهای هواسان، کلکش و شبکه گرمسیری اشاره کرد و گفت: همه این موضوعات در قانون بودجه سال 91 دارای ردیف اجرایی است و از بین آنها ساماندهی رودخانه آبشوران از محل منابع استانی در سال 90 مبلغ 22 میلیارد ریال نیز به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: اجراء و تکمیل تأسیسات فاضلاب برخی شهرهای استان دغدغه ای بود که از گذشته تاکنون وجود داشت که به لحاظ عدم تناسب سیستم سنتی قبلی با تحول هایی که در روند زندگی شهری در چند سال اخیر رخ داده است همواره مشکلات متعددی از نظر بهداشتی  و نیز  ترافیکی در فصل بارندگی برای شهروندان در پی داشت که خوشبختانه در این سفر پربرکت با اختصاص مبلغ چشمگیر 163 میلیارد ریال تحول عظیمی در این زمینه به وقوع پیوست و با تکمیل نهایی پروژه ها و به  نتیجه رسیدن اقدامات انجام شده ؛ هم استانی های عزیز شاهد تأثیرات آن خواهند بود.

وی ادامه داد: هم اکنون اجرای این پروژه ها در شهرهای جوانرود، کنگاور و روانسر در مجموع به صورت میانگین قریب 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند و در دو محله قدیمی شهر کرمانشاه (شاطرآباد و خیابان شریعتی) در مجموع بیش از 50درصد پیشرفت حاصل شده است.

هاشمی از اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال برای برق رسانی و آبرسانی به یادمان بازی دراز خبرداد.
 

کد خبر 1735644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha