۲۵ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۵۹

مهر گزارش می دهد؛

استقرار تیم ویژه پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب در کرمانشاه

استقرار تیم ویژه پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب در کرمانشاه

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: با سفر تیم ویژه ای از دفتر پیگیری مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه مقرر شده است که اعتبارات این پروژه ها به جز لایحه معمول بودجه، از منابعی مثل فاینانس، اوراق مشارکت و بخش خصوصی برای سرعت بخشی به اتمام طرح های مهم سفر رهبر انقلاب استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کاهش چشمگیر بودجه عمرانی سال 93 برای بسیاری از طرح های استان های مختلف سال تزریق قطره چکانی اعتبارات است.

موضوعی که در ابتدای مواجهه کارشناسان و نمایندگان مجلس با آن موضع گیری های متعددی را در پی داشت و در پاره ای از مواقع اعتراض نمایندگان برخی استان ها مبنی بر کم رمقی بودجه اختصاص یافته به طرح های عمرانی آن استان را در پی داشت.

سفر معاون برنامه ریزی رئیس جمهور و قول تخصیص صد در صدی اعتبارات به مصوبات سفر رهبری

همه این عوامل باعث شد تا معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در چند برنامه تلویزیونی و سخنرانی در مجلس، تصمیم دولت برای نحوه چیدمان لایحه بودجه سال آینده را توضیح و معترضین را متقاعد کند که تصمیم دولت در شرایط فعلی بهترین راهکار برای تنظیم دخل و خرج کشور است.

نوبخت همچنین به استان هایی که کم و بیش نسبت به سهم خود از بودجه اعتراض داشتند نیز سفر کرد و در این باره توضیحاتی در جمع مسئولین و نمایندگان مردم ارائه کرد . البته قولهایی هم داد که شاید یکی از اولین استان هایی که مقصد سفر وی قرار گرفت استان کرمانشاه بود.

معاون رئیس جمهور در نشست با مدیران و نمایندگان استان کرمانشاه مباحث خود در خصوص چرایی سیاست گذاری جدید در بودجه را که در برنامه ها و سخنرانی های قبلی خود گفته بود تکرار کرد تا به مسائل مختص به استان کرمانشاه رسید.

وی قول داد که بودجه برخی از پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان را برای کرمانشاه به صورت ویژه اختصاص دهند و البته یک نکته مهم را هم در خصوص مصوبات سفر رهبر انقلاب اعلام کرد که تخصیص اعتبارات به این پروژه ها صد در صدی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه های مصوب سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به کرمانشاه چشم امید استان شده است و خواست همه مردم و مسئولین است که این مصوبات هر چه سریع تر به مرحله بهره برداری برسد. موضوعی که با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه نیازمند اندیشیدن راهکارهای جدید شده است.

سفر تیم ویژه از دفتر پیگیری مصوبات سفر مقام معظم رهبری

از روز گذشته تیم ویژه ای از دفتر پیگیری مصوبات سفرهای رهبر انقلاب به استان کرمانشاه سفر کرده تا اولا در جریان روند اجرایی پروژه ها و طرح های سفر رهبر انقلاب به استان قرار بگیرند و در مرحله بعد با نشست های کارشناسی راهکارهایی برای تزریق اعتبار و تکمیل این پروژه ها مورد نقد بررسی قرار بگیرد.

در همین رابطه معاون عمرانی استانداری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تیم ویژه پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه به استان سفر کرده و در حال بازدید و رسیدگی به روند اجرای پروژه های مصوب سفر هستند.

حیدر مطایی گفت: کارگروه های مختلفی روند پیشرفت این پروزه ها و تعیین راهکار برای تأمین اعتبار از محلی به جز بودجه معمول سالیانه برای اجرا و نهایی شدن این طرح ها را بررسی می کنند.

وی تصریح کرد: بدیهی است که با بودجه های قطره چکانی که مشخص نیست تخصیص هم پیدا کنند یا نه، نمی شود به شکل مطمئنی به ادامه روند اجرایی پروژه ها امیدوار بود بنابراین باید راهکارهای جدیدی برای تامین اعتبار آنها تعریف کرد.

فاینانس، اوراق مشارکت و بخش خصوصی، 3 راهکار عمده تأمین اعتبار خارج از لایحه بودجه

مطاعی افزود: یکی از خروجی های بررسی کارگروه های مختلف برای تأمین اعتبار پروژه های سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه استفاده از فاینانس، دعوت از بخش خصوصی برای بهره برداری از طرح های عمرانی و یا در نظر گرفتن اوراق مشارکت است که در دستور کار قرار خواهند گرفت.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سفر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نیز قول مساعد داده شد که از این منابع اعتبارات لازم برای پیشبرد کار تعریف شود.

وی با اشاره به دیگر اهداف سفر تیم ویژه پیگیری مصوبات سفر رهبری به کرمانشاه تصریح کرد: با حضور این هیئت مصوبات مربوط به تک تک دستگاه های اجرایی و نحوه انجام کار در سال 90 و 91 مورد بررسی قرار گرفت و نحوه اجرا و پیگیری های آتی هم به تصویب رسید.

کد خبر 2214944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha