۱۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۹:۴۲

دیدار سفیر ارمنستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان

دیدار سفیر ارمنستان در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آراکلیان سفیر جمهوری ارمنستان در تهران عصر امروز دوشنبه با علی کائیدی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان دیدار و گفتگو کرد.

کائیدی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت های موجود در روابط ایران و ارمنستان برای ارتقاء سطح مناسبات دوستانه فیمابین تاکید کرد و گفت: روابط رو به گسترش میان دو کشور ناشی از حسن همجواری و دوستی فزاینده میان دو ملت ایران و ارمنستان می باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در ادامه این دیدار، گسترش مناسبات دو کشور بویژه در حوزه پارلمانی و تقویت گروههای دوستی پارلمانی در مجالس ایران و ارمنستان را موجب استحکام هر چه بیشتر مناسبات دوستانه فیمابین خواند و افزود: امیدوارم گروههای دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان بتوانند با کمک یکدیگر فصل جدیدی را در مناسبات رو به گسترش دو کشور آغاز نمایند و در این راه مجلس شورای اسلامی از توسعه ارتباطات پارلمانی فیمابین حمایت می کند.

آرا کلیان سفیر ارمنستان در تهران نیز در این دیدار با تبریک تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان در مجلس شورای اسلامی، بر علاقه مندی کشورش برای توسعه بیشتر مناسبات با ایران تاکیدکرد و گفت: با گذشت 20 سال از استقلال ارمنستان، روابط دو کشور در عالی ترین سطح خود قرار دارد.

وی در پایان با ابلاغ سلام های گرم رئیس گروه دوستی پارلمانی ارمنستان و ایران، نسبت به تحکیم و تقویت هر چه بیشتر مناسبات فیمابین با همکاری نزدیک گروههای دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد خبر 1736679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha