۱۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۳۱

فیروزنیا:

همایش ملی تولید گیاهان با منشاء روغنی در بجنورد برگزار می‌شود

همایش ملی تولید گیاهان با منشاء روغنی در بجنورد برگزار می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد گفت: دومین همایش ملی "دستاوردهای نوین در تولید گیاهان با منشاء روغنی" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیروزنیا ظهر سه شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی دستاوردهای نوین در تولید گیاهان با منشاء روغنی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد عنوان کرد: این همایش یک روزه 24 آبان ماه سال جاری به صورت مشارکتی در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی اهداف برگزاری این همایش ملی را ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی در خصوص گیاهان روغنی، تبادل اطلاعات علمی و یافته‌های جدید، بررسی مشکلات و چالش‌ها و جستجوی راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات حوزه دانه‌های روغنی اعلام کرد.

فیروزنیا اظهار داشت: این همایش ملی در پنج محور به نژادی، به زراعی، گیاهپزشکی، مدیریت و تعاون و صنایع تبدیلی برگزار می‌شود که هر کدام از این محورها دارای بخش‌ها و محورهای فرعی دیگری نیز هستند.

ارسال 228 مقاله به دبیرخانه همایش
 
دبیر همایش ملی دستاوردهای نوین در تولید گیاهان با منشاء روغنی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: این همایش پس از گذشت بیش از یک سال فعالیت مستمر تحقیقاتی و آزمایشی اساتید برجسته کشور و استان در زمینه گیاهان با منشاء دانه‌های روغنی برگزار می‌شود.
 
ابوالحسن مبین افزود: در مجموع 228 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از داوری مقالات 140 مقاله برای ارائه در همایش انتخاب شدند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد اضافه کرد: علاوه بر مقالات ارسال شده به این همایش، شش نفر از محققان و اساتید برجسته کشوری، مقالاتی را در حوزه گیاهان با منشاء دانه‌های روغنی تالیف کرده‌اند که در روز همایش با سخنرانی مولفان این مقالات، ارائه خواهند شد.
 
مبین با اشاره به اینکه مقالات برتر این همایش در فصلنامه کشاورزی "پویا" به چاپ خواهند رسید، اظهار داشت: علاوه بر ارائه مقالات، در حاشیه این همایش دو ورک شاپ ورمی کمپوست و ریزمغذی ها نیز برگزار خواهد شد.
 
دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد 12 عنوان مقاله به همایش ارسال کردند
 
رئیس باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: در دومین همایش ملی دستاوردهای نوین در تولید گیاهان با منشاء روغنی 12 مقاله دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد ارائه شده است.
 
وحید جاجرمی اظهار داشت: این مقالات که غالبا جزء پایان نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد این دانشجویان نیز خواهد بود، در زمینه گیاهان با منشاء دانه‌های روغنی کلزا و گلرنگ ارائه شده است.
 
وی با بیان اینکه گیاه گلرنگ به واسطه مقاومت زیاد در برابر خشکی، شوری، بیماری‌ها و ... یکی از گونه‌های بسیار مناسب برای کاشت در خراسان شمالی محسوب می‌شود، افزود: مقالات ارائه شده در این همایش در زمینه جمع آوری ذخایر ژنتیکی گلرنگ در استان و نیز ارقام مناسب برای کاشت در خراسان شمالی تالیف شده‌اند.
 
همایش گیاهان با منشاء روغنی در بجنورد به صورت بین المللی برگزار شود
 
رئیس بنیاد نخبگان خراسان شمالی نیز در ادامه این نشست عنوان کرد: با توجه به اینکه رهبر انقلاب در سفر به خراسان شمالی نخستین اولویت توسعه استان را کشاورزی اعلام کردند، برگزاری این همایش از اهمیت دوچندانی برخوردار است.
 
حمید حاتمی اظهار داشت: نظر به ظرفیت خراسان شمالی برای توسعه کاشت گیاهان با منشاء دانه‌های روغنی، بهتر است سومین دوره همایش دستاوردهای نوین در تولید گیاهان با منشاء روغنی به صورت بین المللی برگزار شود.
 
کد خبر 1737293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha