۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳

حجت الاسلام رجایی:

پژوهش‌های جدی محققان در مورد الگوی اسلامی ایرانی/ بهاباد پیشروتر از همه در کشور

پژوهش‌های جدی محققان در مورد الگوی اسلامی ایرانی/ بهاباد پیشروتر از همه در کشور

بهاباد - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی (ع) گفت: یکی از برنامه های این پژوهشگاه ورود به بحث الگوی اسلامی ایرانی است و محققان زیادی در حال تحقیق و پژوهش در این زمینه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی رجایی ظهر یکشنبه در نشست هم اندیشی و کارگاه برنامه ریزی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را یکی از وظایف مهم پژوهشگاه المصطفی(ص) برشمرد و اظهار داشت: پژوهشگاه المصطفی(ص) دارای هفت پژوهشکده است و یکی از این پژوهشکده ها با نام "قدر" که به نوعی تحت نظارت پژوهشگاه است اما به ‌طور کامل وابسته به آن نیست و به نوعی استقلال دارد در رابطه با الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و نیازهای نظام فعالیت می کند.

وی افزود: پژوهشگاه بین ‌المللی المصطفی(ص) یکی از مؤسسه‌ های پژوهشی زیرمجموعه جامعه المصطفی العالمیه که نهادی بین المللی و دارای سه مأموریت پرورش نیروهای عالم و فاضل در زمینه های اسلامی، انجام تحقیقات بنیادین و توسعه ای در زمینه های اسلامی و تبلیغ دین در عرصه بین الملل است و در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی دارد.

رجایی با اشاره به اینکه نگاه مقام معظم رهبری این است که باید یک ادبیات علمی در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تولید کنیم، بیان داشت: مبنای کار ما نظریه مقام معظم رهبری است که ایشان چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی را برای این الگو در نظر گرفته اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهرستان بهاباد را پیشرو در زمینه برنامه ریزی برای اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دانست و افزود: با وجودی که بهاباد یکی از شهرستانهای محروم کشور است، در زمینه برنامه ریزی و اجرای الگوی اسلامی در کشور پیشرو است و این نشانه دوراندیشی و فکر بلند مردم و مسئولان منطقه است.

رجایی گفت: من به مردم و مسئولان بهاباد تبریک می گویم که با انگیزه و پشتکار،بحث الگو را در منطقه خود پیگیری کرده اید و پیش رو بودن بهاباد در زمینه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را همه جا مطرح کرده ایم.

رئیس پژوهشگاه بین‌ المللی المصطفی(ص) طراحی مدل عملیاتی برای این الگو را مهم ارزیابی کرد و افزود: در این کار مشترکی که با فرهیختگان و مسئولان بهاباد در حال انجام هستیم، امیدواریم به مدلی برای برنامه ریزی بر اساس الگوی اسلامی ایرانی دست پیدا کنیم تا یک مدل عملیاتی نیز برای ارائه به مسئولان ارشد کشور داشته باشیم.

رجایی توضیحاتی در مورد نحوه انجام کار در کارگاه برنامه ریزی ارائه داد و تصریح کرد: در گام اول در این چهار عرصه شاخص هایی با کمک خود شما در بهاباد طراحی شد و امروز در قالب کارگروه هایی پس از بحث و بررسی، برنامه ها و اقدامات عملی پیشنهادی برای هر شاخص را مشخص کرده و نمایندگان کارگروه ها پیشنهادهای خود را در جلسه مشترک ارائه کنید تا برنامه‌های پیشنهادی نقد و بررسی شود.

در ادامه جلسه حاضران در نشست در قالب چهار کارگروه به تعیین اولویت های شاخص های مشخص شده در چهار عرصه فکر، علم، معنویت و زندگی (معیشت) پرداختند و پس از بررسی راهکارهای عملی برای اجرای برخی از شاخص ها به ترتیب اولویت های تعیین شده، پیشنهادهای خود را در نشست مشترک با حضور همه اعضای کارگروه ها و اساتید پژوهشگاه مطرح کردند.

رئیس پژوهشگاه نیز ضمن تشکر و قدردانی از شرکت کنندگان، خواستار ارائه برنامه و گامهای عملی برای تمامی شاخص های تعیین شده ظرف مدت یک ماه شد تا مجدداً برنامه ها بررسی شده و جهت انجام مراحل بعدی آماده شود.

هشتمین نشست هم اندیشی و کارگاه برنامه ریزی شهرستان بهاباد بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در محل پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) با حضور جمعی از اساتید جامعة المصطفی(ص) و گروهی از مسئولان ادارات و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان بهاباد برگزار شد.

کد خبر 1746753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha