۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۲۴

فتح آبادی:

20 درصد سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی در زمینه اعتیاد فعالیت دارند

20 درصد سازمانهای مردم نهاد استان مرکزی در زمینه اعتیاد فعالیت دارند

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در حال حاضر 400 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت دارند که 20 درصد آنها در زمینه اعتیاد فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر غلامرضا فتح‌آبادی ظهر روز یکشنبه در جلسه فرهنگی شورای مواد مخدر در اداره کل زندانهای استان مرکزی افزود: فعالیت این سازمانها در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت سازمانهای مردم نهاد بایستی در دانشگاهها نیزگسترده شود اضافه کرد: دراستان مرکزی 130 هزار دانشجو  در 79 مرکز اموزش عالی تحصیل می کنند که با توجه به آمار بالای دانشجویی آسیبهای اجتماعی آن پایین تر از میانگین کشوری است.
 
فتح آبادی با تاکید بر تدوین سند پیشگیری از اعتیاد در دانشگاهها خاطرنشان کرد: گسترش برنامه هایی نظیر مسابقات ورزشی، کتابخانه، اوقات فراغت و مقاله نویسی برای پیشگیری از اعتیاد بایستی در این سند که از سوی دانشگاهها تدوین می شود دیده شود.
 
وی تقویت مراکز مشاوره، اموزش ماموران انتظامات خوابگاه، ایجاد نمایشگاه دائمی مواد مخدر برای آشنایی دانشجویان و دانش اموزان ، مشارکت دادن کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان برای برنامه های پیشگیری از اعتیاد و حمایت از تشکلهای دانشجویی را در زمینه پیشگیری از اعتیاد موثر دانست.
کد خبر 1746774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha