۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶

فرجی:

گردنه آوج برفروبی شد

گردنه آوج برفروبی شد

قزوین- خبرگزاری مهر: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: گردنه آوج در مسیر قزوین به غرب و شمالغرب کشور برف روبی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث فرجی در این باره اظهارداشت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند ضمن همراه داشتن تجهیزات کامل زمستانی خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.
 
وی افزود: بارشهای دو روز گذشته، که در ارتفاعات بصورت برف بود سطح بیشتر محورهای این استان را لغزنده کرده است.
 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: با توجه به بارش برف و باران در مناطق مختلف استان قزوین 24 گروه راهداری این اداره کل به استعداد 290 نفر نیرو با استفاده از 165دستگاه ماشین آلات آماده باش هستند.
 
وی با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان قزوین طوری است که بیشتر مناطق آن، از جمله گردنه های آن با مه همراه است توصیه کرد: رانندگانی که در این فصل سال قصد عبور از راهها و گردنه های استان را دارند چراغ های مه شکن خود را روشن کرده و از سبقت غیر مجاز خودداری کنند.
 
فرجی یادآورشد: هم اکنون سطح تمامی گردنه های این استان از جمله هجیب و کوهین بعلت بارندگی روزهای اخیر خیس و مه آلود است و رانندگان با احتیاط کامل بایستی از این مسیرها عبور کنند.
 
وی تصریح کرد: از رانندگان می خواهیم به هنگام عبور از آزاد راهها، بزرگراهها، راههای اصلی و فرعی ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، به توصیه های ماموران پلیس و راهداری که در طول محورها مستقر هستند عمل کنند.
 
فرجی، پرهیز از سفرهای غیرضروری در فصل سرما و در صورت نیاز به سفر رعایت اصول ایمنی از جمله بازدید فنی خودرو قبل از حرکت، همراه داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم، اطلاع داشتن از آخرین وضع راهها از طریق تلفن 141 گویا و در نهایت اجرای کامل مقررات رانندگی از سوی رانندگان را امری لازم برشمرد.
 
استان قزوین دارای شش هزار و 600 کیلومتر راه شریانی و 10 گردنه صعب العبور به طول 161 کیلومتر است.
 
کد خبر 1748540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha