۱۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۳۷

حجت الاسلام عابدینی:

قوانین مجلس باید شفاف و راهگشای مشکلات مردم باشد

قوانین مجلس باید شفاف و راهگشای مشکلات مردم باشد

قزوین- خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت قزوین گفت: قوانین مجلس باید شفاف و راهگشای مشکلات مردم باشد و نمایندگان با وضع قوانین اصولی شرایط زندگی را تسهیل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم کشور حال و هوای دیگری داشت و مردم عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان به خوبی نشان دادند.

وی افزود: در نهم آذر ماه مردم قزوین هم با عزاداری باشکوه در تاسوعای حسینی حماسه ای بزرگ را رقم زدند و با اجتماع بزرگ خود این روز را در سوگ امام حسین(ع) به شایستگی برگزار کردند.

حجت الاسلام عابدینی از صدا و سیمای مرکز قزوین هم در انعکاس مطلوب عزاداری حماسه حسینی تقدیر کرد.

قوانین مجلس شفاف و کارآمد باشد

امام جمعه موقت قزوین در ادامه خطبه های نماز به سالروز تشکیل مجلس اشاره و تصریح کرد: مجلس در نظام اسلامی جایگاه ویژه ای دارد و باید مسیر قوانین آن در جهت حل مشکلات مردم باشد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس باید تلاش کنند با تدوین قوانین شفاف و راهگشا بتوانند گره گشای مشکلات مردم باشند و شرایط زندگی آنها را تسهیل کنند.

عابدینی یادآور شد: مجلس نماد عزت و اقتدار ملت است و نمایندگان باید جایگاه استکبارستیزی آن را حفظ کنند و با وضع قوانین کارآمد مشکلات کشور از جمله بیکاری را برطرف کنند و مردم هم با قانون پذیری و عمل به آن در توسعه و پیشرفت کشور سهیم شوند.

دانشجویان افسران جنگ نرم در شرایط کنونی هستند

وی با اشاره به 16 آذر روز دانشجو نیز گفت: دانشجویان بابصیرت ما در این روز با اعتماد به نفس و ایمان توانستند حماسه ای تاریخی را رقم بزنند و با شهادت سه تن از دانشجویان مسیر آزادی و استقلال هموار شد.

خطیب جمعه قزوین اظهار داشت: دانشجویان، افسران جنگ نرم در شرایط کنونی هستند و امروز هم می‌توانند در مراکز علمی نقش موثری در پیشرفت کشور ایفا کنند.

عابدینی در خصوص جنگ 8 روزه در غزه نیز گفت: در جنگ 8 روزه جهانیان اقتدار و ایستادگی مردم غزه را دیدند و ثابت شد که ملت ها با اتکا به ایمان می توانند در برابر ظلم و استکبار ایستادگی کرده و به پیروزی برسند.

وی بیان کرد: مردم  غزه با موشک های دوربرد و حمله به مرکز تلاویو سیلی محکمی به اسرائیل زدند و ترس و حشت را به میان آنها بردند و استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یکی از پیامدهای پیروزی مردم غزه است.

امام جمعه موقت قزوین در پایان با گرامیداشت یاد شهید سیدحسن مدرس اظهار داشت: مدرس با صراحت لهجه، بصیرت دینی و شجاعت زندگی خود را در راه اسلام فدا کرد تا الگوی یک نماینده اسلامی باشد.

عابدینی تصریح کرد: ساده زیستی، ارتباط با توده مردم، دیانت و سیاست و عدم وابستگی به قدرت از ویژگی‌های شهید مدرس بود که می تواند الگوی نمایندگان مجلس قرار گیرد.

کد خبر 1754754

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha