۱۱ آذر ۱۳۹۱، ۸:۴۴

کتاب «ژئوتوریسم» منتشر شد

کتاب «ژئوتوریسم» منتشر شد

کتاب «ژئوتوریسم» با عنوان فرعی زمین گردشگری نوشته مشترک «راس ک. داولینگ» و «دیوید نیوسام» با ترجمه مشترک بهروز فرهت جاه و علیرضا امری کاظمی از سوی انتشارات رهی چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «ژئوتوریسم» در 3 بخش تدوین شده است: بخش اول با عنوان «منابعی برای گردشگری» منابع ژئوتوریسم را بررسی می‌کند و دارای فصل‌هایی درباره منابع اول ژئوتوریسم مالزی، آفریقای جنوبی، استرالیا و ایران است.

بخش دوم مفهوم ژئوپارک را بر اساس جنبش بین‌المللی حمایت شده از طرف یونسکو که مبتنی بر منابع زمین است، مورد بررسی قرار داده و بخش سوم هم با عنوان «ژئوتوریسم در عمل» ژئوتوریسم را به طور عملی بررسی کرده است.

یکی از مترجمان کتاب «ژئوتوریسم» در پیشگفتار آن نوشته است: این کتاب که به پیشنهاد ایران در استرالیا گردآوری شده، نخستین منبع ژئوتوریسم در دنیا به شمار می‌رود و منابع ژئوتوریسم و ژئوپارک‌ها را برای گردشگران معرفی می‌کند.

این کتاب ژئوتوریسم را لزوماً به معنای گردشگری زمین‌شناسی به کار می‌برد نه گردشگری جغرافیایی. «ژئوتوریسم» برای گردشگرانی است که به دنبال چشم‌اندازهای طبیعی و زمین‌ریخت‌های درون آنها و فرآیندهایی که آنها را شکل می‌دهند، هستند.

البته این کتاب نه متنی قطعی و مسلم و نه دایره‌المعارفی در موضوع ژئوتوریسم است این کتاب صرفاً مدخلی است در این باره که با اشتیاق فراوان مولفان و تدوین کنندگان به منظور ایجاد ارتباط با موضوع کتاب همراه شده است.

کتاب 255 صفحه‌ای «ژئوتوریسم» در شمارگان 2000 نسخه با قیمت 8500 تومان از سوی انتشارات «رهی» راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 1754786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha