۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۳

گزارش خبری مهر/

پیروزی تیم بسکتبال ماهان در برابر گرگان/ شکست سنگین ندارها

پیروزی تیم بسکتبال ماهان در برابر گرگان/ شکست سنگین ندارها

اصفهان - خبرگزاری مهر: تیم فولادماهان در یکی از مهم ترین دیدارهای رقابت های لیگ برتر بسکتبال موفق به شکست 86-58شهرداری گرگان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فولادماهان در هفته ششم رقابت های لیگ برتر بسکتبال در سالن ملت اصفهان میزبان شهرداری گرگان بود دیداری که یاران محسن صادق زاده با ارائه یکبازی نه چندان هماهنگ فاتح آن شدند. گرگانی ها اگر در این دیدار کمی هوشمندانه تر عمل می کردند و البته با مصدومیت بدموقع بابک نظافت در کوارتر دوم روبرو نمی شدند شاید می توانستند  حداقل به باخت با اختلاف کم دست پیدا کنند.

کوارتر اول؛وارطان بیدروسیان ستاره مطلق گرگانی ها

طبق پیش بینی ها اسدالله کبیر سرمربی تیم شهرداری گرگان بدون بازیکن خارجی و با بازیکنان با انگیزه تیمش بازی را آغاز کردT وارطان بیدروسیان، بابک نظافت،سینا هادی زاده، آرمین صادقی و کاوه نورافزا از گرگان برابر جواد داوری، کریس ویلیامز،اصغر کاردوست، عمادسلمانی و اوشین ساهاکیان از ماهان قرار گرفتند. اولین امتیاز این دیدار با زیرکی اوشین ساهاکیان در زیر حلقه و در غفلت مدافعان گرگان برای فولادماهان بدست آمد. اوشین بازی خوب خود را  با یک پرتاب سه امتیازی ادامه داد. این درحالی بودکه گرگانی ها در زیرحلقه حسابی بدشانس بودند و هیچ یک از حملات آنها ثمری در برنداشت.

خطای مبرم کاوه نورافزا بر روی جواد داوری و کشیدن دست او کافی بود تا بازیکن فرصت طلبی همچون داوری با به ثمررساندن هر دو پرتاب آازد تیمش 8-0 فولادماهان را پیش اندازد.

طلسم گرگانی ها بالاخره با پرتاب وارطان بیدروسیان وکسب اولین دو امتیاز برای  میهمان شکست. پرتابی که از روی نفوذ وارطان به قلب دفاع ماهانی ها بدست آمد هر چند بلافاصله این پرتاب با پرتاب دو امتیاز کاردوست پاسخ داده شد اما در تمام دقایق بازی این وارطان بود که یک تنه جور بی تجربگی و جوانی تیمش را به دوش میکشید.با 16 امتیاز درطول بازی بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت.

اما بابک نظافت و سینا هادی زاده خیلی زود تعویض شدند و معین صفایی و ساسان آبرامیان جای آنها را گرفتند،مهدی شیرجنگ و اکبری هم به جای عمادسلمانی و کاردوست وارد زمین شدند. البته با افزایش اختلاف، نظافت بار دیگر به کمک تیمش آمد اما در آن سو جواد داوری هم از تیم ماهان بیرون رفت تا در دقیقه پایانی کوارتر اول، ترکیبی جوان برای تیم اصفهانی در زمین حضور داشته باشد و نتیجه این پریود با حساب 16-9 به سود ماهان تمام شد.

کوارتر دوم؛مصدومیت دوباره برای نظافت

کوارتر دوم با جنگندگی گرگانی ها آغاز شد و هادی دهقان برای تیمش اولین دو امتیازی را بدست آورد هر چند بلافاصله با  پرتاب سه امتیازی مهدی شیرجنگ این امتیاز جبران شد و اختلاف دو تیم را کم نکرد.

بابک نظافت که همواره در مصدوم شدن از ناحیه مچ پا ید طولایی دارد در این دیدار هم در یک برخورد از همین ناحیه دچار آسیب دیدگی شد تا ادامه بازی هم تیمی هایش را از روی نیمکت دنبال کند.

هر دو تیم در این کوارتر بازی پایاپای و جذابی را از خود به نمایش گذاشتند همین موضوع باعث شد صادق زاده برای جلوگیری از کاهش اختلاف امتیاز تیمش از داور تایم اوت بگیرد؛ فریادهای او بر سر کاردوست و نیمکت به قدری زیادبود که در لابلای سر و صدا و تشویق های هواداران کاملا واضح به گوش می رسید او از اصغر کاردوست می خواست که در کار گروهی بیشتر شرکت کند و پاس بدهد. با بازگشت دوباره دو تیم به زمین باز این گرگانی ها بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند  و در شرایطی بازی 17-17پیش می رفت بی دقتی بازیکنان این تیم و پرتاب سه امتیازی جواد داوری آن را از پیروزی در این کوارتر ناکام گذاشت.

بین دو نیمه

مصدومیت بابک نظافت باعث شد نتواند بی دو نیمه همراه با بقیه بازیکنان راهی رختکن شود و با کیسه یخی که به پایش بسته بود منتظر بازگشت هم تیمی هایش بود. البته در این فاصله مادر و دوستان اصفهانی اش دور او جمع شدند و با شوخی و خنده او را دلداری می دادند. شاید نظافت در ذهن هم تصور چنین اتفاقی را در دیدار با ماهان نمی کرد. حضور کبیر در کنار نظافت در سالن هم جالب توجه بود  گویا وضعیت او خیلی مهم تر از ادامه بازی اهمیت داشت چرا که به جای رفتن به رختکن تا آغاز نیمه دوم از کنار بابک تکان نخورد.

داوری؛عضو افتخاری جمعیت هلال احمر

جواد داوری بازیکن و کاپیتان تیم بسکتبال فولادماهان از سوی رئیس جمعیت هلال احمر استان به عضویت افتخاری این سازمان درآمد. البته این مهم برای سایر بازیکنان تیم ماهان هم گویا رقم خورده است و همگی عضو افتخاری این سازمان شده اند. کارت عضویت و دسته گل او توسط محمدرضاساکت مدیرعامل باشگاه فولادماهان سپاهان و مومنی رئیس جمعیت هلال احمر استان اهدا شد.

کوارتر سوم،مصدومیتی دوباره برای گرگانی ها

ماهان برخلاف بازی های قبل که معمولا نیمه دوم را متزلزل آغاز و دوباره احیا می شوداین بار و در ابتدای کوارتر سوم بازی را با جدیت بیشتری دنبال کرد و اصغر کاردوست اولین دوامتیاز را برای فولادماهان رقم زد. بازی با برتری ماهانی ها پیش می رفت. حتی آمدن دوباره سینا هادی زاده برای تیم گرگانی هم مثمر ثمر واقع نشد و به جای ارائه بازی خوب بیشتر به دنبال حرکات نمایشی بود که در این کار هم موفق عمل نکرد و کسب تنها 2امتیاز نهایت کاری بود که برای تیمش انجام داد. سینا بعد از بازی وقت سوم به شدت مورد انتقاد کبیر قرار گرفت.

برخورد عمادسلمانی با معین صفایی از دیگر اتفاقات مهم این کوارتر بود که با مصدومیت صفایی از گرگان و نیمکت نشینی اش تا پایان بازی همراه شد تا عملا دست کبیر برای فرار از شکست سنگین بسته تر از قبل شود.

کوارتر چهارم؛حضور سامان ویسی در زمین

صادق زاده که از پیروزی تیمش در این دیدار مطمئن و از اختلاف ایجاد شده راضی بود ترکیب اصلی تیمش را از زمین بازی خارج و به اکبری ، فلاحت ، بهنام توکلی ، شیرجنگ و سامان ویسی میدان داد که آنها هم بازی قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند و نتیجه  این کوارتر را با حساب 24-18 به سود خود به پایان رساندند. سامان ویسی بعد از رهایی از بند مصدومیت این اولین بار که برای ماهانی ها به میدان رفت عملکردش هم باتوجه به وضعیتی که داشت قابل قبول بود.

گرامیداشت روز جهانی هلال احمر در حاشیه دیدار  

قبل ازآغاز دیدار دو تیم بازیکنان تیم فولادماهان با پوشیدن کاورهای هلال احمر روز جهانی جمعیت داوطلبان هلال احمر را گرامیداشتند. دور تا دور سالن هم بنرهایی با همین مضمون قرار گرفته بود.

همچنین پیش از آغاز و در ادامه سلسله برنامه های تجلیل ماهانی ها از بابک نظافت،وارطان بیدروسیان و سینا هادی زاده  تجلیل شد. بازیکنانی که فصل پیش در تیم ماهان حضورداشتند ولی در فصل جاری و بواسطه سهمیه بندی جدید فدارسیون بسکتبال شرایط ادامه حضورشان در این تیم اصفهانی فراهم نبود. جواد داوری ، اصغر کاردوست و جابر روزبهانی به ترتیب با اهدای دسته گل از بابک نظافت، وارطان بیدروسیان و سینا هادی زاده تجلیل کردند.

بنرهای تبلیغاتی باز در فاصله نزدیک به زمین بازی وجود داشت.بنرهایی که بواسطه عدم رعایت فاصله قانونی تا زمین در بازی ماهان و مهرام با تذکرناظر بازی جمع آوری شد.البته این بار تذکری در کار نبود و بنرها تا پایان دور زمین قرار گرفته بودند.

گفتنی است بازی هفته بعد تیم فولادماهان در هفته هفتم از روز پنج شنبه جاری به دوشنبه هفته آینده موکول شد و این تیم در سالن ملت میزبان تیم نفت سپاهان خواهد بود.
 

کد خبر 1757863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha