۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲

اورنگی مطرح کرد:

استان‌سمنان پیشرو در طرح بین‌المللی حبله‌رود/جذب 2هزار کارشناس بخش منابع طبیعی

استان‌سمنان پیشرو در طرح بین‌المللی حبله‌رود/جذب 2هزار کارشناس بخش منابع طبیعی

سمنان-خبرگزاری مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان سمنان در امر همکاری با جوامع محلی و طرح بین المللی حبله رود نسبت به سایر استان های کشور پیشرو است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اورنگی شامگاه سه شنبه در نشست شورای هماهنگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در محل این اداره کل ضمن اشاره به اهمیت حفظ و گسترش منابع طبیعی، گفت: آحاد ملت از همه اقشار باید در حفظ عرصه های منابع طبیعی کوشا باشند.

وی با بیان اینکه در بخش نیروی انسانی باید به دو مقوله نیروی کارشناس و فنی و نیروی یگان حفاظت بپردازیم که بسیار ضروی است، افزود: امسال معاونت توسعه منابع انسانی نهاد ریاست جمهوری به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ کرده این وزارتخانه سهمیه بسیار خوبی در سرجمع برای کل کشور به سازمان جنگل‌ها و مراتع اختصاص داده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری بیش از دو هزار نفر کارشناس فنی و اجرایی در سطح کشور را در بخش منابع طبیعی جذب کنیم که بکارگیری این افراد یکی از نیازهای اساسی سازمان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جذب نیروهای حفاظتی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به نیروهای حفاظتی مورد نیاز است که در این قسمت از طریق یگان حفاظت این سازمان با حضورشان در عرصه‌ها دنبال شده که این امر نیز از طریق جذب سهمیه سرباز از ستاد فرماندهی کل قوا پیگیری می‌شود.

7هزار سرباز یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی می پیوندند

اورنگی خاطرنشان کرد: البته پیش‌بینی کردیم از طریق اصلاح ساختار برای سال جاری و آینده بتوانیم حدود ۷ هزار نفر را در یگان حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی وارد کار کنیم.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، ضمن تاکید بر اینکه وظیفه این سازمان حاکمیتی است، گفت: خدمت به مردم و برای مردم از اولویت های این سازمان است.

وی حفاظت از آب و خاک و جلوگیری از فرسایش را از اقدامات مهم منابع طبیعی دانست و گفت: کارکنان این سازمان باید دارای نگرش و باور واحد باشند و برای ارتقای جایگاه منابع طبیعی باید آن را به فرهنگ و معارف عمومی تبدیل کرد.

اورنگی تقویت یگان حفاظت، جذب نیروی انسانی در امر حفاظت و پرداختن به امور مدیریت جامع در حوزه های آبخیز را دارای ویژگی هایی نظیر انسان محور بودن، تکیه برظرفیت مردم، استفاده از دانش بومی و دانش جدید و تلفیقی از هردو دانش دانست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد توسعه فضای سبز موجود در سطح کشور نیز تصریح کرد: در موضوع توسعه سعی داریم جنگل‌های کشور را در یک دوره ۱۰ ساله از ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار فعلی به ۱۶ میلیون هکتار افزایش دهیم که بخشی از این افزایش جنگل در شمال کشور صورت می‌گیرد.

وضعیت مراتع کشور نسبت به تعداد دام متعادل نیست

وی گفت: وضعیت مراتع نسبت به تعداد دام کشور متعادل نیست و این عدم تعادل موجب چرای بی رویه دام و فرسایش خاک شده است.

اورنگی به طرح مدیریت پایدار مراتع کشور نیز اشاره داشت و افزود: این طرح در سازمان مراتع، جنگل داری و آبخیزداری دنبال می شود که با پشتیبانی و حمایت دولت و مسئولان می توان این طرح را بهتر اجرا کرد.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ۸۲ میلیون هکتار مرتع غنی، فقیر و متوسط در کشور اظهار داشت: مراتع عموما از منابع ملی و دارای طرح و پروانه چرا و بهره برداری است.

وی همچنین به اجرای طرح مدیریت آب و خاک در حوزه آبریز حبله رود در شهرستان گرمسار اشاره کرد و گفت: این از پروژه های بین المللی است که با مشارکت سازمان ملل اجرا شد.

اورنگی، اجرای این طرح را موفق ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان ملل از اجرای این پروژه فوق العاده رضایت دارد و در قالب آن مشارکت بهره برداران و مردم در حفظ، توسعه و صیانت از منابع طبیعی جلب و جریان دارد.

در این نشست از کارکنان و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان به دلیل قرار گرفتن در مقام دوم پس از استان خوزستان تجلیل شد.

کد خبر 1758633

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha