۱۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۲

امام جمعه مشهد:

جریان های سیاسی جدا از مردم خواهان رابطه با آمریکا هستند

جریان های سیاسی جدا از مردم خواهان رابطه با آمریکا هستند

مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: متاسفانه بعضی از جریان های سیاسی که از مردم جدا هستند، هنوز هم شعار و زمزمه رابطه با استکبار و آمریکا را سر می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) و با حضور جمع کثیری از مردم مومن مشهد و زائران امام هشتم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: این عده از افراد که یا از اول از مردم جدا بوده اند یا بعدا از صف مردم جدا شده اند باید بدانند آمریکا نه به طرف مردم ایران بلکه به جانب هریک از ملتهای دنیا که دست دراز کند ولو اینکه دستکش مخملی در دستش باشد زیر آن دستکش پنجه ای خون خوار است.

وی اظهار داشت: آمریکا جز با خوردن خون ملتها و تکه تکه کردن آنها دست از سرشان برنخواهد داشت که البته این همان رابطه گرگ ومیش است که امام(ره) بزرگوار نیز در سخنانشان به آن اشاره داشته اند.

وی بیان کرد: وقتی مسئولان آمریکایی می گویند ایران کشوری تاثیر گذار در منطقه و جهان است و نفوذش روز به روز در حال گسترش است در واقع این یک تعریف از ملت و دولت ایران نیست بلکه آنها با این حرفهایشان می خواهند به اسرائیل و ایادی خود بگویند ایران یک خطر در حال گسترش است که باید به هر وسیله ای که شده جلوی رشد و پیشرفتش را گرفت.

علم الهدی گفت: بعضی ساده اندیشان فکر می کنند این حرفها یعنی باید با آمریکا وارد مذاکره شد آن هم در زمانی که ما توانسته ایم آمریکا و استکبار را از پا در آوریم.

خطیب نماز جمعه با اشاره به روز دانشجو،16 آذر ماه 1332 را سرآغاز استکبار ستیزی ملت ایران دانست و توضیح داد: آمریکایی ها سه ماه و نیم پس از کودتای 28 مرداد 1332 می خواستند نتایج این کار ناجوانمردانه خودشان را بررسی کنند به همین دلیل نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا که آن زمان آیزنهاور بود وارد ایران شد.

وی با اشاره به این که در اعتراض به این کار تعداد زیادی از دانشجویان مسلمان و استکبار ستیز اعتراض کردند که با برخورد تند جلادان شاه روبرو شدند، افزود: در این حادثه سه دانشجوی دانشگاه تهران در خون خود غلطیدند و شهادت همین عزیزان سرآغازی شد بر حرکت استکبارستیزی مردم ما در قشر نخبه و دانشجو که از این جریان به وجود آمد.

آیت الله علم الهدی همچنین با اشاره به جریان استکبار ستیزی که در سال 1332 آغاز شد، افزود: در آن جریان دو نوع استکبار ستیزی به راه افتاد که یک نوع آن ملی گرا ها بودند و نوع دیگر آن روحانیون که ابتدا با رهبری آیت الله کاشانی شروع شد و پس ازآن پرچم استکبار ستیزی توسط امام خمینی(ره) برداشته شد و اکنون نیز این پرچم به مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای سپرده شده است.

کد خبر 1760063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha