۲۱ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۴۷

حجت الاسلام صادقی:

رسیدگی به پرونده سارقان تجهیزات مخابراتی تسریع می شود

رسیدگی به پرونده سارقان تجهیزات مخابراتی تسریع می شود

قزوین- خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: با توجه به نداشتن خلاء قانونی در برخورد با سارقان تجهیزات مخابراتی رسیدگی به این پرونده ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان قزوین به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قزوین با موضوع بررسی علل سرقت و تخریب دستگاهها و تاسیسات مخابراتی در قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در این نشست گفت: در ماده 687 با صراحت بیان شده که هر کس به وسایل و تاسیسات مورداستفاده عمومی از قبیل شبکه های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز، پست و تلگراف وتلفن و مراکز فرکانس و ماکروویو(مخابرات) و رادیو وتلویزیون و متعلقات مربوط به آنها اعم از سد و کانال و انشعاب لوله کشی، نیروگاههای برق، خطوط انتقال نیرو، مخابرات(کابلهای هوایی، مینی، نوری) و دستگاههای تولید و توزیع و انتقال آنها آسیب برساند مستوجب برخورد است.

سه ماه تا 10 سال حبس برای متخلفان

وی افزود: همچنین کسانی که به هزینه یا سرمایه های دولت، سرمایه مشترک دولت و بخش غیردولتی که توسط بخش خصوصی برای استفاده عمومی ایجاد شده و نیز در علائم راهنمایی و رانندگی و سایر علائمی که به منظور حفظ جان اشخاص یا تامین تاسیسات در شوارع و جاده ها نصب شده است، مرتکب تخریب یا ایجاد حریق یا از کارانداختن آنها یا هر نوع خرابکاری دیگر شود بدون آنکه منظور او اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از سه ماه تا ده سال محکوم خواهد شد.

وی افزود: علت تعیین این مجازات سنگین در این ماده قانونی بیانگر اهمیت موضوع از نگاه قانون گذار است و در برخورد با سارقان در اینگونه موارد خوشبختانه با خلاء قانونی مواجه نیستیم.

صادقی تصریح کرد: با توجه به توسعه شبکه های اطلاع رسانی و مدرنیزه شدن امور به منظور حفظ و ارتقاء شبکه ارتباطات کشور و استان تلاش می کنیم با جدیت با دستهای ناپاکی که درصدد ایجاد خرابی در تجهیزات ارتباطی هستند برخورد قاطع و سریعی صورت گیرد.

وی در خصوص لازمه تسریع در رسیدگی به پرونده سرقت تجهیزات مخابراتی افزود: مخابرات بایستی وقوع سرقت و تخریب تجهیزات ارتباطی را به سرعت به مراجع انتظامی گزارش و شکایت خود را به دادسرا اعلام کنند تا در مدت زمان کوتاهتری متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: در خصوص سیستم سرمایشی سایتهای BTSاز آنجایی که این سیستم فاقد محافظ است امکان سرقت آن افزایش یافته لذا جهت جلوگیری از سرقت می بایست این سیستم در حفاظهای مناسب نگهداری شود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مناسب نصب دوربین های مدار بسته در محلهای استقرار این سایت است که در دو حوزه می توانیم با این بزه و تخلف برخورد کنیم.

این قاضی یادآورشد: به منظور پیشگیری از تخلف هم با نصب دوربین اقدامات موثری انجام شده که در کنار فعالیتهای مقابله ای و فیزیکی از طریق دستگیری سارقین عمل شده است.

پورشاکر: افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی در استان قزوین 

در ادامه جلال پورشاکر مدیرعامل شرکت مخابرات استان با اشاره به سرقت دستگاههای مخابراتی گفت: آمار سرقت از تجهیزات مخابراتی شامل سایتهای BTSپوشش تلفن همراه، کابلهای مسی و فیبر نوری افزایش یافته که بیشترین آمار سرقت در خصوص تجهیزات موجود در سایتهای BTSصورت گرفته که این امر سبب می شودپوشش تلفن همراه در منطقه با اخلال مواجه شود.

وی افزود: سرقت در سایتهای BTSبیشتر در خصوص تجهیزات سرمایشی و سیم های مسی موجود در آن انجام می شود.

 پورشاکر از جدیت دستگاه قضایی استان در تسریع در رسیدگی به پرونده های سرقت تجهیزات مخابراتی تشکر کرد.

کد خبر 1763524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha