۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴

گزارش مهر؛

رد پای دزدها در اختلال ارتباطات بوشهر/ تجهیزاتی که سرقت می‌شود

رد پای دزدها در اختلال ارتباطات بوشهر/ تجهیزاتی که سرقت می‌شود

بوشهر- به دنبال اختلال در ارتباطات استان بوشهر به خاطر سرقت کابل و سیم و تجهیزات مخابراتی، پلیس استان از افزایش کشفیات سرقت‌ها و افزایش دستگیری سارقان خبر می‌دهد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی سال‌های اخیر و به دنبال افزایش تکنولوژی‌های ارتباطی، نیاز مردم در نقاط مختلف به زیرساخت‌های ارتباطی از جمله تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت نیز افزایش یافته است.

حالا دیگر کمتر شخصی پیدا می‌شود که به صورت روزانه از وسایل و تجهیزات ارتباطی استفاده نکند و بسیاری از افراد ساعات زیادی از روز را در حال استفاده از ارتباطات هستند و این موضوع اهمیت زیرساخت‌های ارتباطی را دو چندان می‌کند.

نبود زیرساخت‌های ارتباطی و یا اختلال در ارتباطات بیش از هر زمان دیگری زندگی و امورات افراد را با مشکل روبرو می‌کند و می‌طلبد که زمینه برای تقویت زیرساخت‌ها و ایجاد ارتباط پایدار فراهم شود.

سرقت تجهیزات مخابراتی باعث اختلال در روند خدمات‌دهی در حوزه ارتباطات شده است و این اختلال باعث می‌شود تا برخی از امور مردم به درستی انجام نشود.

علی‌رغم تلاش‌های نیروی انتظامی در مقابله با سرقت‌ها و اقدامات پیشگیرانه، باز هم سرقت‌های متعددی در حوزه تجهیزات مخابراتی رخ می‌دهد که گاهاً مشکلاتی برای استفاده از اینترنت و خددمات تلفن ایجاد می‌کند.

افزایش سرقت تجهیزات مخابراتی

مدیر مخابرات استان بوشهر یکی از مهمترین دلایل اختلال در فعالیت‌های ارتباطی را سرقت کابل و سیم و تجهیزات مخابراتی عنوان کرده و می‌گوید: در استان بوشهر به صورت میانگین ماهانه هفت هزار و ۵۰۰ متر سیم و کابل هوایی مخابرات به سرقت می‌رود.

به گفته علی مهرپویا، نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی در زمینه نگهداری اموال مخابرات داشته است ولی شاهد افزایش دو برابری سرقت سیم و کابل‌های هوایی در نقاط شهری و روستایی استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از سارقان تجهیزات مخابراتی برای چندمین بار دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: تکرار این جرایم توسط سارقان بیانگر این است که جرایمی که برای سارقان در نظر گرفته شده پیش‌گیرانه و بازدارنده از ارتکاب جرم نیست.

مدیر مخابرات استان بوشهر تصریح کرد: سرقت سیم و کابل‌های مخابرات باعث قطعی اینترنت و محروم شدن دانش آموزان از کلاس‌های آنلاین می‌شود.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های قضائی، انتظامی و امنیتی انتظار می‌رود شرکت مخابرات منطقه بوشهر را همراهی کنند تا میزان سرقت به کمترین میزان برساند.

رد پای دزدها در اختلال ارتباطات بوشهر/ تجهیزاتی که سرقت می‌شود

افزایش کشف سرقت و دستگیری سارقان

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در واکنش به این اظهارات مدیرعامل مخابرات بوشهر از افزایش دستگیری سارقین کابل و تجهیزات مخابرات خبر داد.

سرهنگ جوشن سهرابی گفت: در طول سال جاری با اجرای طرح‌های عملیاتی تعداد ۷ باند فعال در حوزه سرقت کابل و تجهیزات مخابرات در سطح استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر افزود: با وجود تلاش‌های صورت گرفته وقوع این سرقت مهم در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل همانند سایر استان‌ها افزایش داشته هر چند تعداد وقوع این جرم در استان در مقایسه با سایر استان‌ها پایین بوده لذا برای مهار این سرقت تنها اقدامات ایجابی و سلبی پلیس کافی نیست.

سرهنگ سهرابی تصریح کرد: پلیس در راستای وظایف محوله خود اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده لیکن نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

وی تاکید کرد: با مشارکت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های شاکی در استان و با تمرکز بر پیشگیری وضعی و پیگیری حقوقی پرونده‌های متشکله توسط سازمان شاکی به منظور افزایش هزینه ارتکاب جرم برای سارقین و انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی با رویکرد هم‌افزایی و هم پوشانی، کنترل و مهار این قبیل سرقت‌ها محقق خواهد شد.

کد خبر 5363880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha