۹ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۴۱

مهر گزارش می دهد؛

سرقت کابل‌های تلفن معضل جدی میناب/ قطعی یکساله تلفن‌های ثابت چند محله

سرقت کابل‌های تلفن معضل جدی میناب/ قطعی یکساله تلفن‌های ثابت چند محله

میناب - سرقت‌های پیاپی سیم‌های تلفن در شهر میناب، خسارتهای میلیونی به تاسیسات مخابراتی و نبود اعتبار برای اصلاح خطوط باعث شده قطعی تلفن ثابت در برخی از محلات به یک سال هم برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز و شب ندارند هر زمان که وضعیت جیبشان خالی باشد سراغ کابل های برق و مخابرات می روند. سرقت کابل های برق و تلفن در شهرستان میناب تبدیل به معضلی در سطح این شهرستان شده است. گر چه این سرقتها در همه شهرهای کشور وجود دارد و خسارت های میلیاردی را به این سازمانها و شرکت ها وارد می کند.

با افزایش سرقت سیم های تلفن در شهرهای مختلف استان به خصوص میناب ارائه خدمات و رفع قطعی ها به یک معضل برای مخابرات تبدیل شده، عدم تخصیص اعتبارات در زمان مناسب و کمبود سیم و کابل ارتباطی موجب شد تا قطعی تلفن ثابت در برخی از محلات میناب حتی به یکسال هم برسد.

شرکت مخابرات استان و شهرستان یکی از متولیان امر هستند که در راستای سرقت کابل متضرر شده اند اما در سوی دیگر هم مشترک خواهان ارائه خدمات مناسب با توجه به پرداختی قبوض ماهیانه هزینه های تلفن ثابت است.

چندین محله از شهر میناب دچار قطعی شبکه تلفن هستند که این قطعی ها به یکسال هم کشیده است. ولی پیگیری های مشترکان جواب قانع کننده ای نداشته استو مشکل آنها هم چنان پا بر جاست.

شهرام باوقار رئیس مخابرات شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از آنجایی که در این شهرستان بحث سرقت کابل زیاد شده و سارقان به این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان خسارت وارد کرده اند، در نبود اعتبار و امکانات کافی توان حل این مشکل را نداریم و مخابرات استان هم ما را یاری نمی کند.

پیش از این هم میرطبا مدیرعامل مخابرات استان هرمزگان در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، آمار سرقت کابل های زیرزمینی و هوایی مخابرات را رو به افزایش اعلام کرد و بیان داشت: طی سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان خسارت سرقت های کابل های مخابراتی تخمین زده شد.

وی عنوان کرد: در حال پیگیری از دستگاه های قضایی و انتظامی برای ارائه راهکارهای قانونی هستیم.

کد خبر 2432696

برچسب‌ها