۲۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۲۵

سیدیان در گفتگو با مهر:

کارخانه ها توان اجرای پروژه های عظیم تر از طرح توسعه پالایشگاه شازند را دارند

کارخانه ها توان اجرای پروژه های عظیم تر از طرح توسعه پالایشگاه شازند را دارند

اراک - خبرگزاری مهر: مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند کسب تندیس زرین جایزه ملی پروژه برتر ایران را نتیجه تلاش متخصصان داخلی دانست و گفت: یقینا توان بالقوه موجود در صنعت نفت و شرکت های داخلی بیش از این است به گونه ای که حتی آماده انجام کارهایی به مراتب بزرگتر از این هستیم .

مهندس رشید سیدیان در گفتگو با خبرنگار مهربا بیان به اینکه این تیم عازم سوئیس است افزود: در پی کسب جایزه زرین پروژه های برتر ایران ، نمایندگان این طرح عظیم و ملی برای حضور در این رقابت ها به سوئیس عازم می شوند.

وی با اشاره به جایگاه معتبرانجمن IPMA به عنوان یک نهاد پویا در عرصه مدیریت دانش گفت: تمام اسناد و مدارک مورد نیاز و فرم های مربوط به مسابقه تکمیل و تحویل داده شده است چراکه فرایند این جایزه از یک سو به گسترش دانش و از سوی دیگر باعث پویایی این مدل خواهد شد.

حجم سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه عظیم پالایشی جهان

سیدیان در ادامه  با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه عظیم پالایشی جهان و کیفیت فعالیت های انجام شده افزود: IPMA یا انجمن مدیریت بین المللی پروژه یکی از نهاد های بین المللی معتبر در سطح جهان است که از بدو تاسیس به عنوان ابزاری بسیار موثر برای گسترش ، نهادینه کردن و بالندگی مدیریت دانش و تشویق به التزام عملی به این دانش در اجرای پروژه ها مورد توجه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است.

مجری طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) با تاکید بر نقش همدلی و تلاش متخصصان ایرانی و شرکت های داخلی در این زمینه گفت : این موفقیت نتیجه یک کار تیمی منسجم بوده است و این جایزه  به نحوه مدیریت پروژه و ویژگی های آن اعطاء شده است.

کلیه طرح ها و پروژه های داوطلب در پیاده سازی یک نظام مدیریت پروژه موفق بوده

وی با بیان اینکه پروژه های راه یافته به مرحله نهایی در سه سطح ابر پروژه، بزرگ و متوسط مورد ارزیابی قرار می گیرند، گفت: کلیه طرح ها و پروژه های داوطلب که در پیاده سازی یک نظام مدیریت پروژه موفق بوده و نتایج مطلوبی را کسب کرده اند با ارائه اظهار نامه کتبی آمادگی خود را برای ارزیابی و ممیزی اعلام می دارند سپس انجمن مدیریت پروژه بر اساس مدل PEM به ارزیابی و مشاهده مستندات و شواهد می پردازد.

سیدیان در پایان خاطر نشان کرد گفت :طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند که برای اولین بار در کشور، تندیس زرین جایزه ملی پروژه برتر ایران را دریافت کرده است ، با توجه به ابعاد پیچیده فنی و استاندارد بالای کارهای انجام شده قطعا نظر این انجمن را به خود جلب خواهد کرد.

گفتنی است در طول سه سال برگزاری این مسابقه تحت نظر انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) ، این اولین بار است که پروژه ای موفق به دریافت سطح زرین این رقابت بین المللی شد.

انجمن بین المللی مدیریت پروژه (IPMA) با بیش از پنجاه عضو از انجمن های مدیریت پروژه سراسر جهان و با سابقه بیش از چهل سال، پیشرو جامعه جهانی در گسترش مدیریت پروژه در سطح دنیاست.

این مسابقات از سوی انجمن بین المللی مدیریت پروژه ایران (IPMA) و تحت نظر انجمن بین المللی مدیریت پروژه برگزار می شود.

عملیات اجرایی طرح توسعه شازند به عنوان بزرگ ترین طرح توسعه پالایشگاهی کشوراز پنج سال گذشته آغاز شده است و هم اکنون در حال بهره برداری است.

این طرح از سوی شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران اجرا می شود که اولین واحد پالایشی مجهز به واحد تصفیه ته مانده برج اتمسفر در خلاء است کشوربه قطب بنزین سازی تبدیل می کند و از این رو تندیس زرین جایزه ملی پروژه برتر ایران به این طرح اعطا شده است.

کد خبر 1768599

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha