۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۲

با حضور رئیس جمهور انجام می شود:

شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگترین پروژه بنزین سازی کشور

شمارش معکوس برای راه اندازی بزرگترین پروژه بنزین سازی کشور

اراک – خبرگزاری مهر: کمتر از 24 ساعت دیگر مردم استان مرکزی میزبان رئیس جمهور کشورمان خواهند بود و از هم اکنون شمارش معکوس راه اندازی بزرگترین پروژه بنزین سازی کشور برای افزایش روزانه 16 میلیون لیتر بنزین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خبر سفر دولتمردان در آخرین پنج شنبه سال به استان مرکزی و افتتاح بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور در کنار افتتاح پروژه های مسکن مهر به بحث داغ مردم در کوچه و بازار شهرها تبدیل شده است.

علی مسلمی یکی از شهروندان اراکی در گفتگو با خبرنگار مهر دراین باره گفت: خوشحالم در کنار تمامی سختی ها و مشکلاتی که دشمنان برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کردند بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور فردا به دست جمهور در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور هدیه ملت فهیم ایران به رهبر عظیم الشان انقلاب است.

جواد تقسیمی دانشجوی جوان اراکی نیز در این باره گفت: وقتی از توان مهندسین و کارشناسان داخلی در ساخت بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور شنیدم به خود بالیدم و از ایرانی بودن خود سرخوش شدم چراکه جوانان ایرانی به دنیا ثابت کردند اگر بخواهند می توانند بدون تکیه به دنیای غرب راه توسعه و پیشرفت کشور خویش را فراهم کنند.

این دانشجوی جوان معتقد است کمی اعتماد به جوانان و سپردن کارها به نسل جوان جامعه می تواند کشور را از مسیر سنگلاخی که دشمن برای درست کرده به سلامت عبور دهد.

معصومه سجادی نیز با اشاره به افتتاح پروژه های مسکن مهر در استان مرکزی با حضور رئیس جمهور گفت: مسکن مهر انقلاب عظیمی در حوزه مسکن کشور است.

وی خود یکی از بهره برداران مسکن مهر در اراک است گفت: تصور خانه دار شدن ما در آغاز زندگی مشترک شاید خوابی محال بود که در حال حاضر اجرایی شده است.

عباس جعفری شهروند 45 ساله اراکی نیز د راین باره گفت: سالها مستاجری و خانه بدوشی ما بالاخره با اجرای طرح مسکن مهر به پایان رسید و خوشحالم سال جدید را در زیر سقف خانه خودمان با خانواده جشن می گیریم.

برترین تکنولوژی روز دنیا در بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور

استاندار استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار مهر از بکارگیری برترین تکنولوژی روز دنیا در بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور در حالی در پالایشگاه امام خمینی شازند اجرایی شد که دشمن از تمام توان خود در تحریم های اقتصادی و علمی علیه ایران استفاده کرد.

علی اکبر شعبانی فرد با اشاره به نقش مهندسین، متخصصان و کارگران بومی استان در اجرای بزرگترین پروژه پالایشگاهی کشور اذعان داشت : ساخت تجهیزات و امکانات مورد  نیاز این پروژه توسط متخصصان داخلی و بومی استان برگ برنده نظام جمهوری اسلامی ایران در صنعت نفت است.

وی با اشاره به حیرت دنیای غرب از اجرای چنین پروزه بزرگ ملی در ایران در شرایط سخت تحریم ها گفت: پالایشگاه شازند یکی از بی نظرترین پروژه های نفتی کشور است که با بهره برداری از آن ‌روزانه 75 هزار بشکه مازوت به بنزین یورو 4 تبدیل می‌شود این در حالیست که توان پالایشگاه های آمریکا تبدیل روزانه 30 بشکه مازوت به بنزین است.

استاندار استان مرکزی افزود: این پروژه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد RFCC و بزرگترین واحد بنزین‌ساز جهان است که با ظرفیت 90 تا 95 بشکه در روز فعالیت خواهد کرد.

شعبانی فرد یادآور شد: با بهره‌برداری از این پروژه تولید روزانه بنزین از 8 به 16 میلیون لیتر در سالجاری افزایش می یابد.

افتتاح بیش از 11 هزار مسکن مهر و 27 هزار مسکن روستایی

استاندار استان مرکزی همچنین با اشاره به بهره برداری از 11 هزار و 200 واحد مسکن مهر در شهرهای استان مرکزی توسط رئیس جمهور گفت: استان مرکزی همواره از پیشگامان ساخت مسکن مهر طی سالهای اخیر در کور بوده است.

شعبانی فرد افزود: توجه به نوع مصالحه، مقاوم سازی، نقشه برداری زیبا و ... از نکات مهم مورد تاکید در اجرای مسکن مهر استان مرکزی بوده است.

وی با بیان این که پروژه مسکن مهر از بزرگترین پروژه های ملی دولت در راستای خانه دار شدن زوج های جوان بوده افزود: مسکن از اولویت های اساسی خانوارهاست و خوشحالیم با همت دولت دغدغه مسکن که همواره از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری و ملت ایران بود در سایه لطف الهی این روزها کمرنگ تر شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به بهره برداری از  27 هزار مسکن روستایی طی سفر یک روزه رئیس جمهور به استان مرکزی گفت: این واحدها نیز طی چهارسال اخیر در استان مرکزی ساخته شده است.

شعبانی فرد افزود: از آنجا که توجه به مسکن روستایی و مقاوم سازی خانه های روستایی همواره از تاکیدات دولت های نهم و دهم بوده مقاوم سازی و بازسازی بافت فرسوده روستایی استان مرکزی در روستاهای بالای 20 خانوار در دستور کار استان قرار گرفت و در این راستا 27 هزار واحد مسکن روستایی بازسازی شدند.

گزارش: فاطمه عسگری نیا

کد خبر 2017716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha