۴ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۳۰

"احمد مبلغی" رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شد

"احمد مبلغی" رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی شد

حجت الاسلام احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات مجمع تقریب مذاهب اسلامی به عنوان رییس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی انتخاب شد.

 به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تصویب‌ اعضای هیأت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی، به ریاست این دانشگاه انتخاب شد.
 
رییس جمهوری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه نفر از شخصیت‌های علمی فرهنگی از جمله هیأت امنای این دانشگاه می‌باشند.
 
حجت‌الاسلام مبلغی در پیامی دستور کار جدید این دانشگاه را ایجاد کرسی‌های فقه مقارن با رویکردی کارآمد و بین‌المللی ذکر کرده است.
 
وی در بخشی از این پیام آورده است: از این پس دو نهاد دانشگاه مذاهب اسلامی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی می توانند در جهت هموار سازی مسیر ایجاد کرسی‌های این دانش کمتر فعال شده در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در جهان اسلام ایفای نقش نمایند و به کمک نهادهای علمی داخلی و خارجی تعریف و رویکردی کارآمد را برای آن ارائه کرده و بار دیگر الگوی شیخ طوسی و ابن‌رشد اندلسی را در فقه مقارن احیا کنند.
 
گفتنی است آیت‌الله عبدالکریم بی‌آزار شیرازی پیش از این ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی را بر عهده داشت.
 
دانشگاه مذاهب اسلامی پس از تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به منظور پاسداری از مواریث علمی و فرهنگی جهان اسلام تأسیس شده است. اساس‌نامهٔ این دانشگاه در سال ۱۳۷۱ مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. هدف دانشگاه این است که کانون تقارب، تعارف و تبادل نظر علما، استادان و دانشجویان مذاهب اسلامی قرار گیرد.
 
احمد مبلغی، رئیس مرکز تحقیقات مجمع تقریب مذاهب اسلامی، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.
کد خبر 1774582

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha