۱۲ دی ۱۳۹۱، ۱۶:۴۹

سالمی:

اجرای بیش از 35 طرح تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اراک

اجرای بیش از 35 طرح تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اراک

اراک - خبرگزاری مهر: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک از اجرای بیش از 35 طرح تحقیقاتی مختلف در این دانشگاه در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکترامیرحسین سالمی افزود:  در سال 91 بیش از 35 طرح تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک انجام شده است که این طرح ها در زمینه های فنی و مهندسی، علوم پایه، فناوری و ارتباطات، علوم انسانی، شیمی و کشاورزی اجرا شده اند.

وی با بیان این که پژوهش از پایه های اساسی توسعه و زیر بنای تصمیم گیری های کلان و بنیادی است اظهارداشت:  فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در دو بخش اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام می‌شود.

سالمی اظهارداشت:  چاپ 150 مقالهISI، 206 مقاله علمی پژوهشی، ترویجی و خارجی غیر ISI، ارائه 74 مقاله در کنفرانس های خارجی و داخل کشور، چاپ 34 عنوان کتاب ، 15 طرح مصوب و 20 طرح خاتمه یافته ،خرید و راه اندازی تجهیزات برای آزمایشگاه های شیمی، فیزیک هسته ای، علوم پزشکی و کارگاه های مکانیک از جمله فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی واحد اراک می‌باشد.

بخش زیادی از بودجه پژوهشی امسال جذب شده است

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان این که تاکنون بخش زیادی از بودجه پژوهشی امسال جذب شده است اضافه کرد: در بخش دانشجویی نیز 56 مقاله ، 22طرح isi در حال اجرا و تعدادی طرح خاتمه یافته نیز توسط دانشجویان ارائه شده است.

وی با اشاره به این که باشگاه پژوهشگران جوان واحد اراک یکی از باشگاه‌های فعال و مطرح در سطح کشور می‌باشد افزود: باشگاه پژوهشگران جوان این دانشگاه امسال نیز همچون سال‌های گذشته رتبه برتر را در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور کسب کرد.

توسعه فیبر نوری در مجتمع قائم‌مقام فراهانی

سالمی همچنین عنوان کرد: توسعه فیبر نوری در مجتمع قائم‌مقام فراهانی،راه‌اندازی سیستم WIRELESS ،گسترش استفاده از اینترنت پرسرعت از دیگر دستاورد‌های این واحد می‌باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک با بیان این که پژوهش ،اساسی ترین هدف مراکز علمی و آموزشی، پرورش استعدادها ، پیش برد دانش و ترویج و توسعه علوم است گفت:در دانشگاه آزاد اسلامی اراک از ابتدا تا کنون74 طرح تحقیقاتی برون دانشگاهی انجام شد که این طرح ها بر اساس قراردادهایی به ارزش پنج میلیارد و 378 میلیون ریال بین دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی اراک و سازمان ها و شرکت ها در سال تحصیلی 90 - 91 صورت گرفته است.

وی ادامه داد: استقرار واحدهای فناوری در مرکز رشد دانشگاه، برگزاری همایش های ملی، منطقه ای و داخلی، برپایی نشست هم اندیشی و کارگاه، نمایشگاه، جشنواره و سمینار در سطح استان و کشور را از دیگر فعالیت‌های واحد اراک برشمرد.

بازاریابی و تجاری سازی تحقیقات

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اراک اضافه کرد: بازاریابی و تجاری سازی تحقیقات، تبدیل دانشگاه به مرکز کارآفرین و دانش بنیان، اجرای طرح های برون دانشگاهی و کرسی نظریه پردازی، نوآوری، نقد و مناظره، حضور موثر در مسابقات، نمایشگاه ها و جشنواره هاو برگزاری همایش های علمی پژوهشی از راهبردهای دفتر ارتباط با صنعت و جامعه است.

سالمی بیان کرد: کارآموزی، کارورزی و بازدیدهای علمی، بسترسازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان، همکاری های مشترک دانشگاه و صنعت، ایجاد بانک اطلاعاتی و انفورماتیک از پتانسیل های موجود در دانشگاه و صنایع از جمله وظایف این دفتر است.

وی اضافه کرد:دانشگاه مکانی مناسب برای پاسخگویی به بسیاری از مشکلات و نیازهای جامعه در حوزه تولید و اقتصاد است که بایدتوجه ویژه ای به آن شود.

کد خبر 1781664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha