۱۳ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۳۵

یوسف زاده به مهر اعلام کرد:

شناسایی 157 کودک کار و خیابانی در شش ماه اول سال

شناسایی 157 کودک کار و خیابانی در شش ماه اول سال

شیراز-خبرگزاری مهر: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: در شش ماه اول سال 157 کودک کار و خیابانی شناسایی و در مراکز بهزیستی شیراز تحت حمایت و مشاوره دوره ای قرار گرفته اند.

محسن یوسف زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: حدود 10 دستگاه متولی حمایت از کودکان کار و خیابانی است که به خدمت رسانی و ساماندهی این کودکان در کلیه امور می پردازند.

وی ادامه داد: در شیراز دو مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی زیر  11 و بالای 11 سال وجود دارد که خدمات رسانی از طریق مشاوره و برنامه های بازتوانی به صورت شبانه روزی توسط بهزیستی برای آنها انجام می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس یادآور شد: بیشتر کودکان کار و خیابانی  شامل اتباع بیگانه است که از یک سال گذشته با همکاری سازمان اتباع لیست این افراد اعلام  و با انجام امور لازم این افراد به خارج از ایران اعزام می شوند.

یوسف زاده افزود: خوشبختانه با اجرا شدن این طرح آمار کودکان نسبت به سال 90 از تعدادی بیش از 200 کودک کاهش پیدا کرده که تحت نظر سازمان بهزیستی برای انجام دوره های روانشناختی  قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: کودکان تحت پوشش از خدمات مددکاری آموزشی بهره مند می شوند و برای خانواده های آنان نیز مشاوره و خدمات روانشناختی در نظر گرفته می شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس افزود: در حد امکان برای خانواده های که به دلیل نیاز مالی شدید کودکان خود را وارد محیط کار کرده اند در حد امکان حمایت مالی در نظر گرفته می شود و همچنین  کودکان به مدرسه فرستاده می شوند.

یوسف زاده گفت: مراکز شبانه روزی در سه مقطع فعالیت مشاوره انجام می دهند  که در صورت حل نشدن مشکل دوره 20 روزه اول تمدید می شود و اگر پس از گذشت 40 روز امکان حل مشکل به دلایل مختلف مانند نداشتن سرپرست با صلاحیت و غیره نباشد کودک با حکم مراجع قانونی به مراکز شبه خانواده ارجاع داده می شود.

وی اظهار داشت: برای افراد که بیشتر پسر هستند دوره های حرفه آموزی با توجه به علایق آنها برگزار می شود تا بتوانند با وارد شدن به سن قانونی وارد محیط کار شوند.

کد خبر 1781739

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha