۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۹

ربیعی خبر داد:

اقدامات اجرایی برای ساماندهی کودکان خیابانی استان مرکزی آغاز شد

اقدامات اجرایی برای ساماندهی کودکان خیابانی استان مرکزی آغاز شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی استان مركزی از آغاز اقدامات اجرایی برای ساماندهی کودکان خیابانی استان مرکزی خبر داد و گفت: این کودکان که عمدتا بدسرپرست و بی سرپرست هستند بیشترین آسیب ها را می بینند.

رضا ربیعی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه این کودکان در رنج زندگی می کنند، افزود: متاسفانه حضور كودكان و نوجوانان در خيابان ها تحت عنوان كودكان كار و خيابان دل هر شهروندی را به درد می آورد.

وی با اشاره به اینکه لازمه داشتن جامعه سالم، سلامت اجزاء تشكيل دهنده آن جامعه است٬ ادامه داد: يكی از مهم ترين اجزای هر جامعه ی را كودكان و نوجوانان تشكيل می دهند لذا بر كسی پوشيده نيست كه توجه به اين قشر با اهمیت است.

ربیعی با بیان اینکه اصطلاح كودكان كار و خيابان به افراد زير 18 سال (اعم از پسر يا دختر) اطلاق می شود٬ اضافه کرد: این کودکان برای ادامه بقای خود مجبور به كار يا زندگی در خيابان هستند و این موضوع خوشایند جامعه ما نیست.

وی با بیان اینکه می توان با هزینه ای کمتر  از تبعات مالی که کودک خیابانی و کار برای خود و جامعه ایجاد می کند، آنان را به زندگی سالم برگرداند گفت: این در حالیست که هزینه بازگرداندن هر یک از این کودکان به خانواده‌هایشان گاها تا 10 میلیون تومان «هزینه پنهان» برای بهزیستی دارد.

وی تصریح کرد: به همين منظور مركز ساماندهی كودكان كار و خيابانی بهزيستی استان مركزی در راستای تحقق اصل 21 قانون اساسی مبنی بر حمايت از كودكان و نوجوانان دارای پرونده در اين مركز اقدام به فعالیت های در این زمینه کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان مركزی خاطر نشان کرد: معرفی به مراكز فنی وحرفه ای يا مراكز كارآفرينی٬ برگزاری اردوهای تفريحی٬ اخذ اوراق شناسايی٬ صدوردفترجه درمانی٬ برگزاری كلاس های آموزشی٬ برگزاری مسابقات فرهنگی٬ ارائه خدمات درمانی و خدمات روانشناختی رایگان٬ تهيه كتاب های آموزشی٬ پرداخت  پول توجيبی  وكمك هزينه زندگی از جمله خدمات لازم برای این کودکان است.

وی خواستار مشارکت همه دستگاههای پاسخگو شد و گفت: باید برای ساماندهی این کودکان همه دستگاههای زیربط مشارکت داشته باشند چراکه با اجرای برنامه‌های مقطعی و جمع‌آوری این کودکان هیچ گاه به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

 

کد خبر 2012128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha