۱۵ دی ۱۳۹۱، ۱۰:۵۰

صفر زاده:

سایتهای اسکان عشایر راه اندازی می شود

سایتهای اسکان عشایر راه اندازی می شود

کرمان - خبرگزاری مهر: قائم مقام سازمان عشایری کشور با اشاره به سیاست اسکان عشایر در راستای افزایش رفاه اجتماعی این قشر، از راه اندازی سایتهای اسکان عشایر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قائم مقام سازمان عشایری ایران در سفر به شهرستان ریگان و بازدید از کانونهای اسکان عشایر گفت: برنامه های ما در بحث عشایر کوچنده به دو دسته هستند یکی برنامه هایی که برای ارائه خدمات به کوچندگان و ارائه خدمات در مناطق ییلاقی و قشلاقی و اسکان آنها در حد اعتبارات عشایری است.

میر ولی صفر زاده افزود: یکی از برنامه های ما طی چند سال اخیر برنامه اسکان عشایر می باشد که در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: در شهرستان ریگان 25حلقه چاه کشاورزی حفر وتجهیز شده است و اراضی تهیه و در اختیار کشاورزان قرار داده شده است که عشایر ما در حال بهره برداری از این چاه های کشاورزی هستند.

قائم مقام سازمان عشایری ایران افزود: در شهرستان ریگان 7سایت اسکان عشایر راه اندازی شده است که دراین سایتها بیش از هزار خانوار اسکان داده شده اند و کارهای زیربنایی نیز در این سایتها انجام شده است شامل آب برق مدرسه ومسجد ساخته شده است.

وی گفت: این سایتهای اسکان عشایر طوری برنامه ریزی شده است که بیش از دو هزار و 500 خانوار دیگر در آنها می توان اسکان داد.

صفر زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بتوان این عشایر را از اسکان سنتی به این منازل تغییر دهیم نیاز به زمان دارد و عشایر باید از دامداری سبک به دامداری سنگین روی اورندودر کنار ان به کار زراعت وکشت بپردازند.

وی افزود: هدف از اسکان عشایر در این مناطق ارتقاء کیفیت زندگی عشایر می باشد و عشایر نیز در این سایتها رو به تولیدات بیاورند و در کنار آن ما هم آموزشهایی در زمینه قالیبافی و گلیم بافی به عشایر ارائه خواهیم داد.

قائم مقام سازمان عشایری ایران گفت: در اینده با تامین منابع اب سایتهای اسکان عشایر در شهرستان ریگان افزایش خواهند یافت وبا اجرای این سایتها وضعیت مطلوبی را بتوانیم برای عشایر ایجاد نماییم.

شهرستان ریگان بیشترین عشایر شرق استان کرمان را دارد.

کد خبر 1783078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha