۱۷ دی ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵

رسانه ترک:

2013 سال پرچالشی برای سیاست خارجی ترکیه است

2013 سال پرچالشی برای سیاست خارجی ترکیه است

یک رسانه ترک سال 2013 را سال پرچالشی برای سیاست خارجی ترکیه خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از " تودی زمان" چاپ ترکیه ، سیاست خارجی ترکیه همانند سال 2012 که سال پرچالشی را گذرانده است در سال 2013 نیز با چالش های فراوانی روبرو خواهد بود.

به نوشته این روزنامه ترک ، ترکیه در سال 2013 سال سختی را در روابطش با سوریه ، ایران ، عراق خواهد داشت ، مشکلاتی که از سال 2012 در روابط ترکیه با این کشورها آغاز شده است.

بر اساس این گزارش اصلی ترین موضوعی که در سال 2013 بر سیاست خارجی ترکیه سایه خواهند افکند بحران سوریه خواهد بود ، بحرانی که سال سختی را برای ترکیه در سال 2012 رقم زد.

همچنین به نوشته تودی زمان مشکلات ترکیه با عراق نیز مثل سال گذشته پابرجا خواهند بود که نشات گرفته از اختلافات دولتمردان این کشور با نوری المالکی نخست وزیر عراق است.

در بخشی دیگر از این گزارش که نشان دهنده دخالت دولتمردان ترکیه در امور داخلی عراق است نوشت : مشکلات ترکیه و عراق تا زمانی که نوری المالکی شیعه بر قدرت است باقی خواهد ماند.

در این گزارش آماده است در سال 2013 روابط ترکیه با جمهوری اسلامی ایران وخیم تر خواهد شد که این مسئله ناشی از اختلاف نظر ایران و ترکیه بر سربحران سوریه است.

در این گزارش سال خوبی برای روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و آمریکا پیش بینی شده است.

"ازدو سابرک" دیپلمات سابق ترکیه در مصاحبه با این رسانه ترک گفت: در سال آتی چه بشار اسد در قدرت بماند و چه نماند ، ترکیه سال پرچالشی در سوریه خواهد داشت. 

کد خبر 1784712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha