۱۸ دی ۱۳۹۱، ۷:۳۷

امیری به مهر خبر داد:

علیشاپور "حکایت" را خواند/ اجرای شعرهای رهی و حافظ در یک آلبوم

علیشاپور "حکایت" را خواند/ اجرای شعرهای رهی و حافظ در یک آلبوم

سرپرست گروه موسیقی "ترنگ" از ارائه سه آلبوم موسیقی جدید با شعرهای رهی معیری، حافظ و یک کار کُردی تا پایان سال از سوی این گروه خبر داد.

برزو امیری، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی "تَرنگ" در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کارهای جدید این گروه بیان کرد: گروه ترنگ در آینده سه آلبوم را با نام‌های "حکایت"، " با هم" و "ژیناف" که موسیقی کردی است، به بازار ارائه خواهد کرد.

وی افزود: آلبوم موسیقی "باهم" مراحل پایانی تولید را سپری می‌کند و در صورت دریافت مجوز قرارست تا پایان سال 91 منتشر شود.

سرپرست گروه موسیقی "ترنگ" با اشاره به عوامل ساخت آلبوم "با هم" گفت: آهنگسازی و تنظیم آلبوم "با هم" را خودم برعهده داشته‌ام و در آن موسیقی خراسانی نیز اجرا شده و خواننده کار نیز حمید خزاعی است.

وی ادامه داد: "نوایی نوایی" و "زلف یارم" دو قطعه محلی خراسانی آلبوم "با هم" است. "بیا با هم"، "دریا دل"، "نسیم صبحگاهی"، "افلاکیان" و یک قطعه آوازی، نیز دیگر قطعات این آلبوم است. شعرهای این آلبوم از رهی معیری و حافظ است.

امیری درباره آلبوم "حکایت" نیز توضیح داد: آلبوم "حکایت" هفت حکایت دارد و در آواز بیات اصفهانی ارائه شده و اولین کار آواز سنتی است که تمام تنظیم‌های آن با گروه کر اجرا می‌شود. خوانندگی این آلبوم موسیقی را حسین علیشاپور برعهده دارد و علی قمصری تکنواز تار و من تکنوازی کمانچه را در این آلبوم برعهده دارم.

وی اضافه کرد: آهنگسازی و تنظیم همه کارهای این آلبوم را خودم انجام می‌دهم و اشعار از حافظ است.

امیری در پایان بیان کرد: گروه موسیقی ترنگ در جشنواره موسیقی فجر حضور ندارد اما امکان دارد در اختتامیه جشنواره شمسه حضور داشته باشیم و در اسفند ماه نیز کنسرت برگزار می‌کنیم و به دلیل همین مشغله‌های کاری به جشنواره موسیقی فجر نرسیده‌ایم.

کد خبر 1784805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha