۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۳

«طرح جامع» زلنسکی برای پایان جنگ/ «وقت زیادی نداریم»!

«طرح جامع» زلنسکی برای پایان جنگ/ «وقت زیادی نداریم»!

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید که برای نحوه پایان جنگ با روسیه، «طرحی جامع» تهیه و تدوین کرده است!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روسیه مدعی شد که می‌داند این جنگ چطور باید حل و فصل شود و در این راستا طرحی جامع را نیز تدوین کرده است!

طرفین جنگ جاری وقتی پای توافق صلح احتمالی در میان باشد، بیش از همیشه دچار اختلاف بوده و با یکدیگر فاصله دارند. زلنسکی پیشتر در کنفرانسی که با محوریت جنگ اوکراین در سوئیس برگزار شد، به‌دنبال جلب حمایت بیشتر جامعه بین‌الملل بود.

رئیس جمهور اوکراین درباره طرحی که برای صلح اوکراین در ذهن دارد، گفت: بسیار حائز اهمیت است که برای پایان جنگ طرحی را ارائه دهیم که اکثریت جامعه جهانی از آن حمایت کنند.

وی با اشاره به قربانیان زیاد نظامی اوکراین در حملات گسترده روسیه، مدعی شد: این مسیر دیپلماتیکی است که در حال کار روی آن هستیم. ظرف چند ماه آتی طرحی دقیق را ارائه خواهم کرد. زمان چندان زیادی نداریم.

بیش از ۹۰ کشور مقامات و هیات‌های خود را به اجلاس دو روزه سوئیس اعزام کردند. عمده این کشورها با بیانیه پایانی این اجلاس درباره «احترام به تمامیت ارضی اوکراین در هر توافق احتمالی» موافقت کردند. با این حال، برخی کشورهای مهم از جمله هندوستان با این بیانیه موافقت نکرده و دیگر کشورهای حائز اهمیت از جمله چین، به دلیل عدم دعوت از روسیه به اجلاس، در آن شرکت نکرده و به نوعی آن را تحریم کردند.

اوکراین همواره مدعی شده است که روسیه باید نیروهای خود را از بخش‌هایی که کی‌یف قلمروی خود می‌پندارد، شامل شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ به مسکو الحاق شد، خارج کند و سپس پای میز مذاکره بنشیند. در این بین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در فوریه ۲۰۲۲ فرمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین را صادر کرده است، خواستار تخلیه نیروهای اوکراینی از مناطق شرق و جنوب این کشور شده و بارها نیز نسبت به آغاز مذاکره با کی‌یف ابراز تمایل نمود اما زلنسکی در فرمانی هر نوع مذاکره با مسکو را ممنوع کرده است!

کد خبر 6151602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      5 2
      از ترامپ ترسیده ههههه
    • ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 1
      با انتخاب ترامپ کار زلنسکی تمام خواهد شد. ترامپ هرچه بد باشد به کشور های در پیتی باج نمیدهد.
    • ناشناس IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      1 0
      گذشت آن زمانی که آن سان گذشت داداش!