۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲

سرنگونی ۲۵ پهپاد اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته به دست روس‌ها

سرنگونی ۲۵ پهپاد اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته به دست روس‌ها

وزارت دفاع روسیه از سرنگونی چند پهپاد اوکراینی بر فراز برخی مناطق این کشور طی ساعات گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای از سرنگونی ۲۵ پهپاد اوکراینی طی ۲۴ ساعت گذشته بر فراز مناطق مختلف روسیه خبر داد.

در بیانیه امروز جمعه وزارت دفاع روسیه آمده است: طی شب گذشته، تلاش رژیم کی یف برای ارتکاب حملات تروریستی با پهپاد به اراضی روسیه خنثی شد.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: ۱۲ پهپاد در بریانسک، ۹ پهپاد در سمولینسک، یک پهپاد در فورونیچ، دو پهپاد در کورسک و یک پهپاد در روستوف رهگیری و منهدم شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، آندری بلوسف وزیر دفاع روسیه دستورات مهمی را به نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با پروازهای تحریک آمیز پهپادهای آمریکایی بر فراز دریای سیاه داد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه اعلام کرد: آندری بلوسف وزیر دفاع روسیه دستوراتی به ستاد نیروهای مسلح روسیه داد تا تدابیر فوری و لازم را برای مقابله با پروازهای تحریک آمیز آمریکایی به عمل آورند. اخیراً پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز دریای سیاه به شکل زیادی افزایش یافته است. این پهپادها عملیات شناسایی انجام داده و به نیروهای اوکراینی برای هدف قرار دادن اهدافی در روسیه کمک می کنند.

در این بیانیه آمده است: این نشان دهنده افزایش مشارکت آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین در کنار رژیم کی یف است. این پروازها احتمال بروز درگیری با جنگنده های روسی و خطر رویارویی مستقیم ناتو و روسیه را افزایش می دهد و مسئولیت آن نیز برعهده ناتو است.

کد خبر 6150195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      5 4
      خدا خواسته جنگ بین روسیه و اوکراین در گیر شود تا سلاح های آمریکا اینجا مصرف شوند و قدرت آمریکا یواش یواش تنزل یابد .. طولی نخواهد کشید با جنگ اوکراین و اسرائیل آمریکا نابود شود انشا الله
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
      1 3
      ببخشیدهرکشوری نمیتوانه مثل ایران پهپاد چندمیلیون دلاری امریکاروسرنگون کنه.عزت ایرانم زیاد