۱۹ دی ۱۳۹۱، ۱۸:۵۸

حقی عنوان کرد:

برگزاری زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) در 70 هیئت مذهبی بانوان اردبیل

برگزاری زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) در 70  هیئت مذهبی بانوان اردبیل

اردبیل - خبرگزاری مهر: مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مراسم زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) در بیش از 70 هیئات مذهبی بانوان در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا حقی شامگاه سه شنبه در جلسه هماهنگی برنامه های 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) افزود: این برنامه در راستای گرامیداشت سالروز رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و عرض ارادت به ساحت مقدس نبوی برگزار خواهد شد.

وی بر ضرورت توسعه تعالیم و ارزشهای اخلاقی حضرت پیامبر اکرم (ص) در مراسم های ویژه عزاداری دهه آخر صفر بویژه در بین بانوان عزادار تاکید کرد.

حقی افزود: با هدف ارتقا آگاهی و معلومات دینی بانوان و افزایش سطح کیفی برنامه های عزاداری در هیئات مذهبی جلسات سخنرانی و پاسخ به سئوالات دینی بانوان این مراسم برگزار می شود.

مسئول فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: توجه به مضامین زیارت از بعید پیامبر (ص) و توجه به معانی فرازهای این زیارت نامه از اهداف برگزاری این مراسم است.

به گفته وی مراسم زیارت از بعید پیامبر با همکاری هیئات مذهبی در مساجد، حسینیه ها و منازل همزمان با 28 صفر هجری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) برگزار می شود.

زیارت از بعید پیامبر یک کار بزرگ فرهنگی است

امام جمعه خلخال در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز طی سخنانی از برگزاری قرائت زیارت از بعید همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این مراسم 22 دی ماه جاری و همزمان با سراسر کشور در مصلای خلخال برگزار می شود.

حجت الاسلام امیر رشتبری با بیان اینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی فعلی ناشی از دور افتادن از تعالیم اسلام و دستورات و احکام الهی است، تاکید کرد: این مراسم یک کار فرهنگی بزرگ بوده و باید فضا سازی مناسب و تبلیغات گسترده از طریق صدا و سیما و ائمه جماعت مساجد در خصوص آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر برگزاری با شکوه مراسم 28 صفر و محکومیت توهین به ساحت منور نبی مکرم اسلام (ص) از سوی شهروندان استان و کشور عنوان کرد: تمامی تلاشهای مذبوحانه استکبار جهانی با موج فزاینده گرایش به دین مقدس اسلام محکوم به شکست است.
 

کد خبر 1786883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha