۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۶

در سالگرد رحلت پيامبر اسلام(ص)/

آیین زیارت از بعید رسول اکرم(ص) در خراسان شمالی برگزار شد

آیین زیارت از بعید رسول اکرم(ص) در خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد- خبرگزاري مهر: همزمان با بيست و هشتم صفر و سالگرد رحلت پيامبر اكرم(ص)، مراسم قرائت زيارت از بعيد در مساجد و مصلاهاي خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه شب و در شب رحلت پيامبر اسلام(ص) مردم خراسان شمالي با حضور در مساجد و مصلاها، آیین معنوی زیارت از دور رسول مکرم اسلام را برگزار كردند.

اين مراسم در بجنورد دوشنبه شب با حضور گسترده اقشار مختلف مردم دين دار مركز خراسان شمالي بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد انقلاب اين شهر برگزار شد.

مراسم زيارت از بعيد در شهرستان مانه و سملقان در محل مسجد جامع شهر آشخانه نيز بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شد اما اين مراسم در اسفراين پيش از نماز ظهر و عصر روز دوشنبه در مسجد جامع اين شهر برگزار شد.

بر اساس سه شنبه دهم دي ماه پيش از نماز ظهر و عصر برنامه زيارت از بعيد در شيروان در محل مصلاي نماز جمعه، در جاجرم در مسجد امام حسن مجتبي(ع)، در گرمه در مسجد جامع و در فاروج نيز در محل مسجد جامع اين شهر برگزار مي شود.

گفتني است، در دهه پاياني ماه صفر كه با رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن و امام رضا(ع) مصادف است، اعمالي سفارش شده كه از آن جمله مي توان به قرائت زيارت پيامبر اكرم(ص) در روز بيست و هشتم صفر و همزمان با سالگرد رحلت نبي مكرم اسلام، اشاره كرد.

 

کد خبر 2205761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha