۲۶ دی ۱۳۹۱، ۷:۰۱

سعادتمند خبر داد:

بازگشایی ترافیک چهارراه باقرشهر با تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح

بازگشایی ترافیک چهارراه باقرشهر با تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح

شهرری - خبرگزاری مهر: شهردار باقرشهراظهار داشت: با تسریع در اجرای تقاطع غیرهمسطح چهار راه باقرشهر گره کور ترافیک این منطقه باز می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه هماهنگی رفع معارضان تقاطع غیرهمسطح چهار راه باقرشهر ظهر دوشنبه با حضور جمشید سعادتمند شهردار باقرشهر، سرگرد محمد حسنی فرمانده پلیس راهور منطقه 19 و باقرشهر و دیگر مسئولان در سالن اجتماعات شهرداری باقرشهر برگزار شد.

جمشید سعادتمند در این مراسم گفت: سالیان مدیدی است که باقرشهر در روزهای تعطیل و مناسبتهای خاص و روزهای پایانی سال با مشکلات ترافیکی مواجه می شود و برطرف کردن آنها نیاز به یک عزم و اراده ویژه دارد و از توان شهرداری باقرشهر خارج است.

وی ادامه داد: به دنبال مشکلاتی که در خصوص توسعه فاز سوم بهشت زهرا(س) به وجود آمد و در نهایت منجر به انجام توافقاتی بین شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر با شهر تهران شد.

شهرداری تهران ملزم به انجام تعهداتی شد

شهردار باقرشهر بیان داشت: در این توافقات شهرداری تهران ملزم به انجام تعهداتی شد که یکی از آن تعهدات اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح در چهارراه باقرشهر بوده است که اگر این مورد در زمان مقرر انجام می شد، بسیاری از مشکلات به وجود آمده در تردد شهروندان برطرف شده بود.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به شرایط منطقه و تردد خودروهای عبوری به سمت استانهای جنوبی و زائرین اهل قبور که برابر اعلام پلیس راهور ناجا بیش از 500 هزار خودرو را شامل می شود و با همکاری کلیه دستگاههای اجرائی به خصوص ادارات آب، برق، گاز و مخابرات می توانیم در کمترین زمان ممکن و با هدف تسریع در اجرای پروژه اقدامات مؤثری را انجام داده و نسبت به رفع معارضان و جابجایی آنها براساس طرحهای ارائه شده اقدام کرد.

امیدواری برای بهره برداری از این پروژه براساس برنامه زمان بندی شده

سعادتمند در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام پیمانکار پروژه عنوان داشت: خوشبختانه مراحل تجهیز کارگاه، سونداژ و شناسایی معارضات و همچنین طراحی پل به پایان رسیده و با هماهنگی پلیس راهور طراحهای دسترسی انحرافی برای پیشگیری از اختلال در تردد خودروهای شهروندان و زائران پیش بینی شده است و امیدواریم با همکاری شهروندان و صبر و حوصله ای که در ایشان سراغ داریم، این پروژه براساس برنامه زمان بندی شده به بهره برداری برسد.

سرگرد محمد حسنی فرمانده پلیس راهور منطقه 19 تهران و باقرشهر نیز در ادامه جلسه ضمن اعلام موافقت با اجرای پروژه بر رعایت مسائل ایمنی و ترافیکی تأکید کرد و از دست اندرکاران اجرای پروژه خواست با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از ایجاد هرگونه موانع فیزیکی غیرضروری که موجب کندی حرکت و انسداد راههای عبوری و دسترسیها می شود، جلوگیری شود.

رؤسا و نمایندگان دستگاههای اجرایی نیز در این نشست ضمن اعلام همکاری مؤثر در اجرای به هنگام طرح، بر دقت و سرعت عمل در اجرای موارد مرتبط با حوزه کاری ایشان و تلاش شبانه روزی در بهره برداری از پروژه در آینده نزدیک تأکید کردند.

لزوم توجه به مطالعات و بررسیهای انجام شده

علی فکور جانشین مجری پروژه های پل و ابنیه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در این جلسه در خصوص ویژگیهای طرح و مراحل اجرایی پروژه توضیحاتی را ارئه کرد و از ادارت مرتبط درخواست کرد با توجه به مطالعات و بررسیهای انجام شده و تردد بی شمار خودروها و همچنین اجرای چندین پروژه در محدوده باقرشهر و کهریزک از جمله تقاطع غیرهمسطح در محدوده درب شمالی بهشت زهرا(س)، کهریزک و صالح آباد همکاری مستمر و نزدیکی را با مجریان پروژه داشته باشند تا امکان بهره برداری در زمان مقرر به وجود آید.

پروژه تقاطع غیر همسطح چهارراه باقرشهر دارای ویژگیهای خاصی است و پس از اجرای کامل موجب عبور و مرور آسان در سه سطح صورت می گیرد.

گفتنی است، بلوار غدیر یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی جنوب تهران و پل ارتباطی جنوب کشور به کلانشهر تهران است که در ایام تعطیل و روزهای پایانی هفته شاهد سیل خودروهای شهروندانی است که برای زیارت مرقد مطهر امام(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس و اهل قبور به سمت باقرشهر می آیند و مشکلاتی را برای شهروندان این منطقه به وجود می آورند.

کد خبر 1791109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha