۲۸ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۹

توقیف 16 هزار موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی/ پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه

توقیف 16 هزار موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی/ پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه

بجنورد - خبرگزاری مهر: توقیف 16 هزار موتورسیکلت متخلف در خراسان شمالی، پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه و ... از مهمترین عناوین اخبار امروز این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی از توقیف 16 هزار و 446 دستگاه موتورسیکلت متخلف طی 9 ماهه نخست امسال خبر داد.

سرهنگ مهدی اسماعیلی توقیف این تعداد موتورسیکلت را به دلیل تخلف راکبان آنان عنوان کرد و  افزود: پلیس راهور استان به منظور کاهش تخلف ها و تصادف های ناشی از موتورسیکلت، کلاس هایی را برای متخلفان برگزار می کند.

وی یکی از مدارک اصلی برای ترخیص موتورسیکلت از پارکینگ را حضور داشتن راکب در کلاس ها با همراه داشتن کلاه ایمنی بیان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تخلف ها و تصادف های راکبان موتورسیکلت طی 9 ماه گذشته در سطح استان شده است.

رئیس پلیس راهور خراسان شمالی یکی از علل مرگ و میر در تصادفات رانندگی موتورسیکلت سواران را استفاده نکردن از کلاه ایمنی دانست و تصریح کرد: طی 9 ماه نخست سال جاری ، پلیس راهنمایی و رانندگی استان 14 هزار و 149 راکب متخلف موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده نکرده بودند را اعمال قانون کرد.

سرهنگ اسماعیلی در ادامه افزود: متاسفانه 53 درصد قربانیان تصادفات رانندگی درون شهری خراسان شمالی را در طی مدت یادشده، راکبان و ترک نشینان موتورسیکلت ها تشکیل می دهند.

پیشرفت 95 درصدی بیمارستان آشخانه

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 95 درصدی بیمارستان آشخانه گفت: بیمارستان آشخانه از 32 به 64 تخت افزایش یافته است.

مسعود سفیدگران همچنین پیشرفت فیزیکی محوطه سازی و ساختمان‌های جانبی، اورژانس، نگهبانی و منبع آب آن را نیز 50 درصد عنوان کرد.

وی افزود: امسال 18میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای این بیمارستان مصوب شد که از این میزان 12 میلیارد ریال تاکنون تخصیص یافته است که یک میلیارد آن از محل اعتبارات مهر ماندگار و بقیه از محل اعتبارات سنواتی پروژه است.

سفیدگران همچنین به ارتقای این بیمارستان از 32 تخت به 64 تخت اشاره کرد و افزود: ارتقای این بیمارستان از 32 تخت به 64 تخت در کمیسیون ماده 215 قانون بودجه مصوب شده است.

کاهش 16 درصدی تصادف رانندگی در خراسان شمالی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی از کاهش 16 درصدی تصادفات درون شهری طی 9 ماهه اول سال جاری در سطح استان خبر داد.

سرهنگ مهدی اسماعیلی افزود: طی 9 ماهه اول سال جاری هزار و 524 فقره تصادف در محور های دورن شهری خراسان شمالی رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش داشته ایم.

وی تصریح کرد: طی مدت یاد شده ، تصادف های فوتی 10 درصد افزایش داشته و تصادف های جرحی نیز 20 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راهور استان خراسان شمالی همچنین بیان داشت: بر اساس اعلام آمار پزشکی قانونی بر اثر تصادفات درون شهری 46 نفر در مدت یاد شده جان خود را از دست دادند.
 

کد خبر 1793348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha