۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸

شفیعی در گفتگو با مهر:

پیشکسوتان نیایند جشنواره موسیقی فجر اعتبارش را از دست می‌دهد

پیشکسوتان نیایند جشنواره موسیقی فجر اعتبارش را از دست می‌دهد

سرپرست گروه موسیقی "هفت حصار" با بیان اینکه جشنواره موسیقی فجر فرصت مناسبی برای مطرح شدن جوانان است همچنین تاکید کرد اگر پیشکسوتان در جشنواره شرکت نکنند اعتبار این رویداد از بین می‌رود.

راستین شفیعی، سرپرست گروه موسیقی "هفت حصار" که در بخش رقابتی بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر شرکت می کند، بیان کرد: گروه موسیقی هفت حصار طبق برنامه ای که اعلام شده روز شنبه 28 بهمن ماه در سالن پژوهشگاه ادبیات واقع در چهار راه ولی عصر اجرا خواهد داشت.

وی با معرفی گروه موسیقی هفت حصار بیان کرد: این گروه یکسال گذشته به سرپرستی من و حامد جوکار که هر دو از نوازندگان تار و از شاگردان داریوش پیرنیاکان هستیم، تاسیس شد.

اجرای آثار قدما و آهنگسازانی که فراموش شده‌اند

این نوازنده افزود: داریوش پیرنیاکان به ما سفارش کرده است که در قدم اول از کارهای قدما و کسانی که فراموش شده‌اند و یا افرادی که اجراهای خوبی از آثار آنها وجود ندارد برای اجرا استفاده کنیم. به طور مثال اجراهای خود را بر روی کارهای استاد شهنازی متمرکز کرده‌ایم.

این نوازنده تار درباره ظرفیت‌هایی که جشنواره موسیقی فجر برای حضور جوانان ایجاد می‌کند، بیان کرد: جشنواره فرصت خوبی است برای جوانان که بتوانند خودشان را محک بزنند. همچنین بخش رقابتی جشنواره هم این زمینه را ایجاد می‌کند که سطح کیفی کارها بالاتر برود.

وی افزود: از طرفی وجود استادان و پیشکسوتان می‌تواند اعتبار جشنواره را افزایش دهد همچنین حس خوبی برای جوانان ایجاد می‌کند که در کنار این بزرگان کاری را ارائه دهند و برای نشان دادن استعدادهای خود تلاش بیشتری داشته باشند.

سرپرست گروه موسیقی هفت حصار ادامه داد: متاسفانه می‌بینم که استادان موسیقی دیگر کمتر به حضور در جشنواره تمایل دارند و این موضوع خود به خود سبب پایین آمدن سطح کیفی جشنواره می‌شود.

این نوازنده تار با بیان اینکه کاهش گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره فجر بر سطح کیفی آن تاثیر می‌گذارد، گفت: شنیده می‌شود که بودجه جشنواره هم کم شده است و البته من از چرایی کاهش بودجه خبر ندارم اما می‌بینم که مثلا سال گذشته در 12 سالن کنسرت‌ها برگزار می‌شد و امسال در 6 سالن برنامه‌ها اجرا می‌شود و مطابق آن گروه‌های شرکت‌کننده نیز کمتر شده‌اند که این موضوع نیز قطعا به سطح کیفی جشنواره ضربه می‌زند.

ظرفیت‌های جشنواره درست استفاده نمی‌شود

به گفته شفیعی، جشنواره فیلم فجر ظرفیت بسیار بالایی دارد اما به نظر می‌رسد که از ظرفیت‌های جشنواره به خوبی استفاده نمی‌شود و این موضوع به برنامه‌ریزی‌های غلط مسئولان بازمی‌گردد.

این نوازنده با انتقاد از رسانه ملی در زمینه نحوه پوشش‌دهی کنسرت‌های جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: معمولا هیچ اتفاق جشنواره موسیقی فجر از صداوسیما پوشش داده نمی‌شود. در حالیکه رسانه ملی می‌تواند با رعایت خطوط قرمز رخدادهای این جشنواره را پوشش دهد اما در همین حد هم دیده می‌شود که مسئولان رسانه ملی به این جشنواره توجه نمی‌کنند.

وی در پایان افزود: البته در زمینه پوشش اخبار این جشنواره هم مشکلاتی وجود دارد و دیده می‌شود که خبرهای این جشنواره در مدت کوتاهی آنهم در ساعات پایانی شب اطلاع‌رسانی می‌شود که این برای برگزاری جشنواره‌ای در این سطح مناسب نیست.

کد خبر 1800357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha