۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۱۴

محنت فر عنوان کرد:

انحراف 19 درصدی نقدینگی بانکهای کشور

انحراف 19 درصدی نقدینگی بانکهای کشور

ساری - خبرگزاری مهر: استاد اقتصاد دانشگاه مازندران گفت: امسال 19 درصد از نقدینگی بانکهای کشور، انحراف داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف محنت فر روز شنبه در دومین جشنواره بانکداری اسلامی با اشاره به اینکه عواملی باعث شد تا در نظام بانکی کشور 70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی داتشه باشیم، افزود: نظام نظارت دربانک های  کشور بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه تعدادی از سرمایه گذاران به دلیل عدم قانون جامع نظارت بانکی در کشور تسهیلات دریافتی بخش تولید را در جای دیگری هزینه می کنند،گفت:  نباید اجازه دهیم که این اتفاق بیافند تا سرمایه گذاران را به امر تولید تشویق کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: هر دلاری که در اقتصاد به دست می آید باید راهکار آن مشخص باشد.

محنت فر با بیان اینکه در اقتصاد ایران متاسفانه سیاستگذاری پولی بیشتر عرضه محور بوده است، اظهار داشت: مسئولان درصدد بوده که اعتبار را در بحث عرضه بیشتر تا در بحث تورم و اشتغال اثرگذار باشد.

وی بیان داشت: بانکها واسطه مالی و رابط بین سرمایه گذار بوده و در سستم اقتصادی،نقش محوری در اقتصاد کشور داشته و سسب رشد و توسعه اقتصاد کشور هستند.

استاد اقتصاد دانشگاه مازندران گفت: سرمایه گذاری در بخش خصوصی و غیر نفتی به عنوان دوعامل اساسی، موتور محرکه رشد اقتصادی محسوب می شوند.

محنت فر با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور سرمایه گذاری است و ریشه آن نبود پس انداز است، گفت: سیستم های بانکی باید کاری کنند که پس اندازها را افزایش و در سرمایه گذاری تحول ایجاد کنند.

وی گفت: آنچه که می تواند  به عنوان کلید حل مشکلات جامعه در زمان فعلی باشد، حرکت به سمت ایجاد سرمایه گذاری کوتاه مدت در بخش تولید بوده تا بخشی از معضل بیکاری را سر و سامان بخشید.

دبیر دومین  جشنواره بانکداری اسلامی گفت: در جشنواره نخست که در سال 89 برگزار شد، هدف و رویکرد بانک بحث اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بانکداری الکترونیکی و فضای نمایشگاهی بوده است.

مرتضی کاظمیان گفت: در دومین جشنواره بانکداری اسلامی، هدف و رویکرد متفاوت است.

وی افزود: نشست هایی که با متخصصان و کارشناسان داشته به نتیجه رسیدیم که این جشنواره را بیشتر بصورت تخصصیی پیش ببریم و از اساتید مجرب استانی و کشوری در حوزه علم اقتصاد و بانکداری اسلامی استفاده کنیم.

 

کد خبر 1800927

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha