۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۱۹

گزارش خبری-تصویری

راهپیمایی اعتراضی حامیان کنترل سلاح در واشنگتن

راهپیمایی اعتراضی حامیان کنترل سلاح در واشنگتن

روز گذشته معترضین به آزادای سلاح در آمریکا، با برگزاری راهپیمایی اعتراضی خواستار تصویب قوانین کنترل سلاح در آمریکا شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، شب گذشته هزاران آمریکایی در راهپیمایی اعتراضی علیه خشونت‎های ناشی از آزادی سلاح در آمریکا در واشنگتن راهپیمایی کردند. معترضین خواستار اقدام کنگره و مجالس ایالتی برای تصویب قوانین کنترل سلاح در آمریکا بودند.

در این راهپیمایی اعتراضی، آرنی دانکن، وزیر آموزش آمریکا نیز حضور داشت و به سخنرانی پرداخت. وی در سخنرانی خود ضمن اشاره به نرخ فزاینده قتل در آمریکا گفت زمانی که در یک مدرسه عمومی در شیکاگو مدیر بوده، هر دو هفته، یک دانش­آموز با سلاح گرم کشته می­شده است.

دانکن افزود این راهپیمایی در مورد مسئولیت­پذیری، امنیت، کاستن از کشتار آمریکایی­ها، کاستن از کشتار کودکان، و کاستن از زندگی کودکان در ترس است.

معترضین در راهپیمایی حمایت از طرح پیشنهادی اوباما برای ممنوعیت فروش اسلحه­های تهاجمی و تسلیحات پیشرفته، کنترل، و آموزش خریداران سلاح در آمریکا بودند.

در این راهپیمایی اعتراضی علاوه بر حضور شماری از سیاستمداران آمریکایی از مریلند و واشنگتن برخی چهره­های هنری نیز حضور داشتند.

معترضین خواستار کنترل لابی قدرتمند اسلحه، سازمان ملی اسلحه، هستند

راهپیمایی اعتراضی واشنگتن در ادامه دیگر تظاهراتی که هفته پیش در سرتاسر آمریکا برگزار شد، صورت می­گرفت.

همچنین در این راهپیمایی، 100 تن از ساکنان نیوتون ایالت کنِتیکِت حضور داشتند. چندی پیش در کشتار دبستان سندی هوک در نیوتون جوان 20 ساله­ای با ورود به یک دبستان بیست کودک و شش بزرگ‌سال را با سلاح گرم قتل عام کرد.

یکی از شرکت­کنندگان در این راهپیمایی که دو فرزندش در دبستان سندی هوک درس می­خوانند، به رویترز گفته است وقتی که سیاستمداران تحت تاثیر پول لابی اسلحه هستند تغییر دادن قوانین سخت است، اما در هر حال باید از جایی برای وقوع تغییرات اقدام کرد.

پس از حادثه سندی هوک، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، با ارائه طرحی بی­سابقه به دنبال کنترل سلاح در آمریکا بوده­ است. اما به نظر می­رسد طرح پیشنهادی اوباما در کنگره­ای که بسیاری از اعضای آن تحت نفوذ لابی قدرمتند سلاح، سازمان ملی اسلحه، قرار دارند، با چالش­های فراوانی روبه­رو خواهد بود.

"خرید اسلحه باید خیلی سخت باشد" - "تفنگ در مدرسه من ممنوع" - "ازبچه‌های ما محافظت کنید، نه از تفنگ‌های خود"

سازمان ملی اسلحه، لابی قدرتمند سلاح در آمریکا، اعلام کرده است در صورت اجرای قوانین کنونی، نیازی به قوانین جدید کنترل سلاح نخواهد بود.

مسئله کشتار با سلاح در آمریکا در طی یک دهه اخیر به معضلی همیشگی در آمریکا تبدیل شده است. به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، در سال 2011 میلادی 11100 آمریکایی در کشتارهای مرتبط با سلاح گرم جان خود را از داده­اند و از سوی دیگر 19766 نفر با استفاده از سلاح گرم اقدام به خودکشی کرده­اند.

کد خبر 1801307

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha