۱۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۳۰

یک روزنامه آلمانی تحلیل کرد:

انبوهی از مسائل حل نشده در انتظار "جان کری"

انبوهی از مسائل حل نشده در انتظار "جان کری"

یک روزنامه آلمانی در مطلبی، نوشت وزیر خارجه جدید آمریکا با انبوهی از مسائل حل نشده و دشوار روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه "تاگس شاو" آلمان در مطلبی مسائل حل نشده بسیاری را در انتظار وزیر امور خارجه جدید آمریکا "جان کری" دانست ونوشت: در هر حال وی بسیاری مسائل حل نشده را از سلف خود هیلاری کلینتون تحویل می گیرد. امیدی به نزدیکی و صلح در مناقشات خاورمیانه بین فلسطینیان و اسرائیل وجود ندارد.

از طرفی ناآرامیها و تحولات اخیر در شمال آفریقا نشان می دهد با وجود اینکه اسامه بن لادن مرده است، اما القاعده هنوز شکست نخورده است. روابط آمریکا با چین و روسیه نیز متشنج است.

در ادامه آمده است: البته رئیس جمهوری آمریکا می خواهد به دهه های طولانی جنگ افروزی پایان دهد تا بتواند زیرساختها و وضعیت اقتصادی کشور خود را بهبود بخشد. در چنین شرایطی اوباما از وزیر امور خارجه جدید خود انتظارات واضحی دارد.

اوباما از جان کری انتظار بازگشت زمان بندی شده نیروها از افغانستان و حتی الامکان استفاده از راهکار مذاکره برای حل مناقشات اتمی با ایران و حل بحران سوریه را دارد نه جنگ تازه دیگری.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: البته این بدین مفهوم نیست که دولت آمریکا می خواهد از اقدامات نظامی دست بکشد، عملیات هواپیماهای بدون سرنشین همچنان گسترش می یابد.

نویسنده در ادامه، اولین آزمونِ پیش روی وزیر امور خارجه جدید آمریکا را حل مناقشات اتمی با ایران دانسته و در بخش دیگری از این مطلب خاطر نشان کرد: همچنین جان کری در سمت جدید خود بیش از سلفش روی همکاریهای تنگاتنگ با اروپایی ها تاکید دارد. به اعتقاد وی، تنها راه حل مسائل در خاورمیانه و جهان عرب همکاری با اروپائی هاست. 
 

کد خبر 1806335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha