۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۵۸

"تاگس انسایگر" تحلیل کرد؛

تصمیمات کامرون عامل شکاف و دودستگی در انگلیس

تصمیمات کامرون عامل شکاف و دودستگی در انگلیس

یک روزنامه سوئیسی در مطلبی تصریح کرد تصمیم گیریهای نخست وزیر انگلیس، سبب شکاف و دودستگی در این کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" در مطلبی "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس را در معرض خطر یک کودتا از طرف هم حزبی های خود دانست و نوشت : وعده های کامرون مبنی بر اینکه این اجازه را می دهد که ملت درباره عضویت در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند، انگلیس را دچار شکاف و دو دستگی کرده است. فشارها بر نخست وزیر همچنین از طرف حزب محافظه کارش افزایش پیدا کرده است.

این روزنامه سوئیسی در ادامه نوشت : به این ترتیب نخست وزیر و رئیس حزب محافظه کار انگلیس، "دیوید کامرون"، در چنین شرایطی دیگر نیاز به دشمن ندارد. درست یک هفته پس از سخنرانی اروپایی کامرون، برخی گروهها در حزب محافظه کار تهدید کردند که نخست وزیر را ساقط خواهند کرد، اگر اعتبار این حزب بر اساس نظرسنجی ها تا سال 2014 بهبود نیابد. اگر توریها(محافظه کاران) در انتخابات محلی آینده شکست بخورند، کامرون باید کناره گیری کند.

سیاستمداران انگلیسی در داخل و خارج دولت کامرون انتظار دارند که موضع گیری های سخت منتقدان علیه نخست وزیر به منظور مجبور کردن وی به کناره گیری در 17 ماه آینده شدت پیدا کند.

این روزنامه سوئیسی در ادامه تصریح کرد انقلاب شورشیان توری علیه کامرون در این هفته ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است : همواره نمایندگان محافظه کار بیشتری در این باره اعلام آمادگی می کنند که نخست وزیر را با یک رای اعتماد در سال 2014 تحت فشار قرار می دهند. یکی از نمایندگان این حزب در گفتگو با روزنامه "گاردین" اظهار داشته بود که برخی از همکاران من کاملا مصمم هستند تا کامرون را هر چه سریعتر مجبور به کناره گیری کنند.

نویسنده در ادامه با تاکید بر اینکه همچنین برخی از سیاستمداران دولتی نیز انتظار پایان دوران کامرون را دارند در بخش دیگری از این مطلب نوشت : اینکه نخست وزیر انگلیس تا چه اندازه موفق خواهد بود اعتبار عمومی حزب خود را بهبود بخشد مشخص نیست. به ویژه وی با وعده هایش مبنی بر اینکه درباره آینده انگلیس در اتحادیه اروپا با یک همه پرسی تصمیم گیری خواهد کرد، کشور را دچار شکاف و دو دستگی، و اتحادیه اروپا را به شدت عصبانی کرده است.

این روزنامه سوئیسی در بخش پایانی این مطلب نوشت : دولت کامرون همچنین به دلیل اقدامات ریاضتی سخت، منفور شده است. حزب مخالف کارگر ماههاست که در نظرسنجی ها از محافظه کاران پیشی گرفته است.  

کد خبر 1808171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha