۴ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۳۵

یک سیاستمدار اروپایی:

تصمیمات اروپایی کامرون زیان بار است/ انگلیس در شرایط دشواری قرار دارد

تصمیمات اروپایی کامرون زیان بار است/ انگلیس در شرایط دشواری قرار دارد

یک سیاستمدار اروپایی، تصمیمات کامرون مبنی بر برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را غیر هوشمندانه و مضر دانست و تاکید کرد انگلیس در شرایط بسیار حساس و پیچیده ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، "گراهام واتسون"، رئیس لیبرالها در پارلمان اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه اتریشی "استاندارد"، بر لزوم توافق بین شورا و پارلمان اروپایی بر سر بودجه این اتحادیه تاکید و  اعلام کرد که ما به دو یا سه ماه زمان نیاز داریم تا توافق بین شورا و پارلمان را بر سر یک بسته بودجه قطعی به دست آوریم.

این مقام اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو درباره تصمیمات نخست وزیر انگلیس درباره برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا اظهار داشت: من نمی توانم این مسئله را درک کنم که چگونه فردی که در سخنرانی حدود 15 ماه پیش خود ادعا می کرد که یک همه پرسی درباره خروج از اروپا به انگلیس آسیب می رساند چرا که اعتماد سرمایه گذاران را از بین می برد، حالا می گوید چنین همه پرسی باید برگزار شود.

وی در ادامه چنین تصمیمی را برای انگلیس زیان بار توصیف کرده و اظهار داشت که چنین اقدامی نه تنها سرمایه گذاریها و مشاغل در این کشور را به خطر می اندازد، بلکه ناامنی هایی را در مناسبات لندن با شرکای انگلیسی خود ایجاد می کند. ما در حال حاضر می بینیم که کشورهایی مانند لهستان که انگلیس همواره مناسبات خوبی با آنها داشته است به سمت آلمان جهت گیری می کنند.

"واتسون"در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: کامرون با تصمیمات اروپایی خود به خصوص سعی دارد حزب خود را که دچار دو دستگی شده است با هم متحد کند.

وی همچنین اظهار داشت انگلیس در یک موقعیت بسیار دشوار و پیچیده قرار گرفته است، چرا که حزب حاکم آن عضویت در اتحادیه اروپا را زیر سوال برده است. چنین شرایطی در هیچ یک از دولتهای عضو اروپایی قابل تصور نیست، به خصوص در اقتصادهای ملی بزرگ این اتحادیه .

این مقام اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه سخنان و تصمیمات اروپایی دیوید کامرون عواقب بین المللی خود را نشان داده است همچنین گفت: چنین تصمیماتی برای هر نخست وزیری که در چنین شرایطی قرار می گیرد کاملا غیر هوشمندانه است و نشان می دهد که وی کنترل مسائل اروپا در حزبش را از دست داده است.

کد خبر 2003644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha