۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۲۸

تونی بلر مطرح کرد؛

پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا/ شرایط انگلیس اطمینان بخش نیست

پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا/ شرایط انگلیس اطمینان بخش نیست

نخست وزیر پیشین انگلیس با هشدار به مقامات این کشور، تصمیم آنها برای خروج از اتحادیه اروپا را یک مشکل بسیار بزرگ برای لندن دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، "تونی بلر" خطاب به "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس گفت : اگر مردم به خروج از اتحادیه اروپا رای بدهند، مشکل بزرگی برای انگلیس به وجود می آید.

دولت فعلی انگلیس قصد دارد تا برای تصمیم گیری در خصوص باقی ماندن و یا خروج از اتحادیه اروپا، تا قبل از سال 2017  یک همه پرسی برگزار کند که این مسئله، با انتقادهای فراوانی روبرو شده است.

به اعتقاد تونی بلر، خروج از اتحادیه اروپا "وزن" انگلیس را در معادلات اروپا و همچنین جهان کاهش می دهد.

دیوید کامرون و تونی بلر

تونی بلر که از سال 1997 تا 2007 به مدت 10 سال نخست وزیر انگلیس بود در مصاحبه با بی.بی.سی گفت : انگلیس در یک شرایط نامطمئن قرار دارد.

وی افزود مردم از من سوال می کنند که اگر انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود چه اتفاقی می افتد و اینکه آیا کامرون به راستی قصد خروج از اتحادیه اروپا را دارد، اما من نمی توانم به این پرسش در شرایط فعلی پاسخ بدهم.

بلر در ادامه گفت : تصمیم کامرون برای خروج از اتحادیه اروپا خردمندانه نیست، چون انگلیس در شرایط نامطمئنی قرار دارد برهمین اساس، اگر در این شرایط ما از اتحادیه خارج شویم یک مشکل بزرگ برای ما پیش می آید.

نخست وزیر پیشین انگلیس افزود : اگر انگلیس خواهان افزایش جایگاه و نفوذ خود در جهان است، نباید خود را از یک اتحادیه بزرگ سیاسی و اقتصادی جدا کند؟

بلر در ادامه این مصاحبه به آنچه جنگ کشورهای غربی با القاعده خوانده می شود، نیز اشاره کرد و گفت : این، یک جنگ بلند مدت است درست همانند جنگ غرب با کمونیسم در دهه های گذشته.

وی همچنین اعلام کرد این حق انگلیس است تا از جنگ فرانسه در مالی حمایت کند و در این راه ارتش مالی را نیز آموزش بدهد.

کد خبر 1808453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha