۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۴۵

در پاسخ به مهر اعلام شد:

جزئیات 2 پیشنهاد افزایش معافیت مالیاتی حقوق/ یکسان‌سازی مالیات دستمزد

جزئیات 2 پیشنهاد افزایش معافیت مالیاتی حقوق/ یکسان‌سازی مالیات دستمزد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از ارائه دو سناریوی افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران به 600 تا 700 هزار تومان در سال آینده، خبر داد و گفت: تصمیم نهایی در اینباره با مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امرور دز حاشیه یک نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در ارتباط با پیش بینی های صورت گرفته برای افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در سال آینده گفت: در پیش نویس بودجه آینده پایه معافیت مالی حقوق بگیران حدود 7 میلیون و 200 هزار تومان در سال و به عبارتی ماهیانه 600 هزار تومان پیش بینی شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همچنین در قالب لایحه یک پیش بینی افزایش سقف افزایش معافیت مالی حقوق به 8 میلیون و 400 هزار تومان نیز دیده شده که این میزان معادل حقوق ماهیانه 700 هزار تومان است.

عسکری خاطر نشان کرد: در هر حال اینکه کدام یک از این ارقام نهایی شود و به تصویب برسد در اختیار مجلس است اما یکسان سازی حقوق شاغلان بخش عمومی و خصوصی در لایحه سال آینده دیده شده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: موضوع یکسان سازی به دلیل رفع تبعیض از مالیات حقوق و دستمزد شاغلان بخش های مختلف است، بنابراین مالیات حقوق شاغلان بخش خصوصی در سال آینده کاهش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به درآمد حدود 18 هزار و 250 میلیارد تومانی مالیاتی در ده ماه اول سال گفت: این میزان 10 درصد رشد و 81 درصد تحقق اهداف را نشان می دهد. همچنین 58 هزار و 80 میلیارد تومان درآمد مالیات های غیرمستقیم با 45 درصد رشد و 102 درصد تحقق را داشتیم.

عسکری با اعلام جمع 24 هزار و 136 میلیارد تومانی مالیات ها و رشد 17 درصدی نسبت به سال گذشته با 85 درصد تحقق افزود: در دو ماه پایانی امسال روند تحقق درآمدهای مالیاتی نشان می دهد که رشد مناسبی ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی کشور ادامه داد: درآمد مالیاتی دی ماه امسال نسبت به سال قبل در بخش مالیات های مستقیم 86 درصد و در بخش مالیات غیرمستقیم 113 درصد رشد داشته و در نظر گرفتن دی ماه سال قبل نسبت به دی ماه امسال نشان‌دهنده رشد 94 درصدی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به روند اجرای طرح جامع مالیاتی در کشور و طراحی، تولید و تست ابزارهای مورد نظر در این طرح اظهار داشت: اصلاح قانون مالیاتی نیز با تصویب کلیات در کمیسیون اقتصادی مجلس دنبال می شود.

کد خبر 1809265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha