۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۲۶

افتتاح پروژه های کشاورزی و تولیدات دامی در پیشوا

افتتاح پروژه های کشاورزی و تولیدات دامی در پیشوا

پیشوا - خبرگزاری مهر: پروژه های کشاورزی و تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در پیشوا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه های سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در دهه فجر 91 در پیشوا صبح چهارشنبه با حضور سید محمد موسوی رئیس جهاد کشاورزی استان تهران، بهرام ستاری فرماندار پیشوا، بخشدار پیشوا، ناصر فراهانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا، معاونان فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی و استانی افتتاح شد.

پروژه های افتتاح شده در پیشوا

در این مراسم طرحهای خوداتکایی گوشت قرمز در شهرستان پیشوا در زیر بخش بهبود تولیدات دامی طرح خوداتکایی گوشت قرمز توسط محمد صفاری با ظرفیت 500 رأس به میزان 187 تن با 5500 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 550 میلیون ریال آورده مجری به مبلغ کل 6050 میلیون ریال افتتاح شد که پنج نفر اشتغال مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم ایجاد کرده است.

همچنین در این مراسم طرحهای شاخص در شهرستان پیشوا در زیر بخش بهبود تولیدات گیاهی احداث گلخانه توسط وحید اردستانی در شعیب آباد با ظرفیت 30000 مترمربع با 12500 میلیون ریال تسهیلات بانکی و 1250 میلیون ریال آورده مجری به مبلغ کل 13750 میلیون ریال افتتاح شد که 15 نفر اشتغال مستقیم و 10 نفر غیرمستقیم ایجاد کرده است.

در شهرستان پیشوا در زیر بخش آب و خاک طرح آبیاری تحت فشار توسط سازمان  اتکا در جلیل آباد با ظرفیت 102 هکتار و 2550 میلیون ریال آورده مجری به مبلغ کل 5100 میلیون ریال افتتاح شد که 20 نفر اشتغال مستقیم و پنج نفر غیرمستقیم ایجاد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: یکهزار و 766 طرح کشاورزی با نیاز تسهیلاتی 602 میلیارد تومان در استان آماده، بررسی و ستادهای اجرایی تصویب کرده‌ اند.

سید محمد موسوی افزود: 1561 طرح نیز با نیاز 571 میلیارد و 800 میلیون تومان به بانکهای عامل و صندوق حمایت از توسعه محصولات کشاورزی معرفی شده و 791 طرح به انعقاد قرارداد رسیده است.

وی تصریح کرد: برای افرادی که اراضی واگذار شده است 243 نفر فارغ ‌التحصیل بیکار هستند که همه اعضا از سوی سایت وزارت تعاون معرفی شده‌اند.

طرح توسعه کشاورزی در اواخر سال 90 به تصویب رسید

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: طرح توسعه کشاورزی در اواخر سال 90 به تصویب رسید،‌ رئیس جمهور به عنوان رئیس اجرای این طرح است و یکی از اهداف آن توسعه بخش کشاورزی است.

وی عنوان داشت: یکی از تصمیمات مهم این طرح افزایش دو میلیون هکتاری سطح زیرکشت محصولات کشاورزی است.

موسوی اضافه کرد:در دهه فجر 183 طرح بزرگ کشاورزی با اعتباری بالغ بر 146 میلیارد و 400 میلیون تومان در بخشهای آب و خاک، امور عشایری، بهبود تولیدات دامی، بهبود تولیدات گیاهی، تعاون روستایی، ترویج، دامپزشکی، منابع طبیعی و آبخیزداری و صنایع کشاورزی به بهره‌ برداری می رسد.

وی تصریح کرد: در مقایسه با دهه فجر سال گذشته تعداد طرحهای جهاد کشاورزی امسال در استان تهران 48 درصد رشد داشته است و اعتبارات مربوط نیز 104 درصد افزایش نشان می ‌دهد.

بهره برداری از 183 طرح کشاورزی استان تهران

موسوی افزود: با بهره برداری از 183 طرح کشاورزی استان، سه هزار و 69 نفر به شکل مستقیم و شش هزار و 110 تن به صورت غیرمستقیم جذب بازار کار خواهند شد.

وی بیان داشت: از مجموع 146 میلیارد تومان سرمایه ‌گذاری 20 درصد سهم دولت، 50 درصد تسهیلات بانکی و 30 درصد آورده مجریان طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از مهمترین طرحهای کشاورزی استان در دهه فجر امسال را خوداتکایی تولید گوشت قرمز، ایجاد باغ دیم گل محمدی، آبیاری بارانی و قطره‌ای، ایجاد گلخانه و ایجاد مجتمع دامپروری عشایر استان عنوان کرد.

کد خبر 1810453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha