۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۶

در پی بارش های رگباری؛

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد

هواشناسی خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی صادر کرد

مشهد- هواشناسی خراسان رضوی درباره بارش‌های رگباری، وزش باد شدید و بارش تگرگ هشدار نارنجی صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای آورده است: پیرو هشدار سطح زرد ۲۷ خرداد با تاکید بر ادامه بارش‌های رگباری و وزش باد شدید در استان، تحلیل داده‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر تقویت سامانه فعال در خراسان رضوی طی فردا یک شنبه ۳ تیر است که علاوه بر افزایش شدت وزش باد، باعث گسترش و افزایش حجم بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق، وزش باد شدید و بارش تگرگ در استان به ویژه نیمه شمالی خواهد شد.

با فعالیت این سامانه آبگرفتگی، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌های استان به ویژه در نیمه شمالی پیش بینی شده است. بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع درگز، باجگیران، قوچان، کلات، چناران، گلبهار، طرقبه – شاندیز، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، نیشابور، فیروزه، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزار مسجد، فریمان، تربت جام (نواحی غربی) تربت حیدریه و سبزوار (نواحی شمالی) و برخی از نواحی مشهد به وقوع خواهد پیوست.

این سامانه موجب وزش باد شدید همراه با گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت در نواحی بادخیز به ویژه نیمه شرقی و جنوبی استان و انتقال ذرات گردو غبار به دیگر نواحی به ویژه نواحی مرکزی استان خواهد شد. بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ها و توابع سرخس، صالح آباد، کلات، تربت جام، تایباد، خواف، باخرز، فریمان، بجستان، گناباد، تربت حیدریه و درگز روی خواهد داد.

توصیه شده است: مردم از توقف و تردد حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین تردد غیر ضروری در محورهای استان خودداری و از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی اجتناب کنند. اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین در نظر گرفتن دیگر تمهیدات با هدف جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد توصیه شده است.

اعلام ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری نیمه شمالی استان به ویژه در روز یکشنبه توصیه و تاکید شده است.

کد خبر 6144631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha