۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۱۰

کتاب‌های دانیل استیل محبوب دائمی مخاطبان کتابخانه‌های بریتانیا

کتاب‌های دانیل استیل محبوب دائمی مخاطبان کتابخانه‌های بریتانیا

دانیل استیل نویسنده آمریکایی آثار رمانتیک، تنها نویسنده‌ای است که در طول سه دهه همچنان آثارش در فهرست پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در کتابخانه‌های بریتانیا شناخته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، باربارا کارتلند و جیمز هروایت ممکن است این روزها نسبت به قبل طرفدار بیشتری داشته باشند، اما در بریتانیا آثار دانیل استیل همواره در طول سه دهه اخیر محبوب کتابخوانان بریتانیایی بوده‌اند و او هر سال در فهرست پرمخاطب‌ترین نویسندگان کتابخانه‌های بریتانیا جای دارد.

دانیل استیل به عنوان تنها نویسنده آمریکایی از چنین جایگاهی در میان کتابخوانان بریتانیایی برخوردار است.

کتاب‌های دانیل استیل در طول سال گذشته بیش از 900 هزار بار در کتابخانه‌های بریتانیا به امانت گرفته شدند و او موفق شد تا به عنوان تنها نویسنده در قید حیات، این جایگاه را 10 بار به دست بیاورد. به این ترتیب او چهارمین نویسنده کتاب‌های بزرگسال در بریتانیا از نظر به امانت گرفته شدن آثارش شناخته شد.

کار گزارش بررسی پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در میان کتابخانه‌های عمومی بریتانیا از سال 1983 شروع شده و در آن زمان استیل در مکان هجدهم جای داشت.

به گفته ناشر وی کتاب‌های او بیش از 42 میلیون بار از سال 1999 تاکنون به امانت گرفته شده‌اند و او بیش از 590 میلیون نسخه کتاب در سراسر جهان فروخته است. این نویسنده که تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب داستانی منتشر کرده، هنوز با شدت و حدت به این کار ادامه می‌دهد.

او البته یکی از محبوب‌ترین نویسندگان آمریکایی در میان بریتانیایی‌ها است و در راس 20 نویسنده پرمخاطب در کتابخانه‌های بریتانیا جای دارد. در این فهرست 17 نویسنده را نویسندگان آمریکایی تشکیل داده‌اند. از این میان 9 کتاب توسط جیمز پترسون یا با همکاری او نوشته شده‌اند.

با این حال با وجود همه استقبالی که از آثار هیلاری مانتل نویسنده بریتانیایی برنده جایزه بوکر و جایزه کاستای امسال به عمل آمد، او در میان 20 نویسنده پر مخاطب کتابخانه‌های کشورش جای نگرفته است.

در این فهرست جیمز پترسون با بیش از 2.4 میلیون بار امانت گرفته شدن کتاب‌هایش در بریتانیا در سال گذشته، پرمخاطب‌ترین نویسنده در این کشور شناخته شد. در این میان رولد دال نویسنده کتاب‌های کودکان در مکان چهاردهم قرار دارد و انید بلایتون، آگاتا کریستی و جورجت هیر، دیگر نویسندگان بریتانیایی هستند که مکان‌هایی را به خود اختصاص داده‌اند.

عنوان پرمخاطب ترین کتاب کلاسیک هم از آن «ناتور دشت» دیوید جروم سلینجر نویسنده آمریکایی شد که موفق شد تا «کشتن مرغ مقلد»‌ هارپر لی را پشت سر بگذارد. این کتاب پس از درگذشت نویسنده در سال 2010 بار دیگر به مرکز توجه در بریتانیا قرار گرفته است.

کد خبر 1813854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha