۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۵۷

احتشامی در گفتگو با مهر:

سازها برای همایون خرم کوک می‌شود/ اجرای "اشک من هویدا شد"

سازها برای همایون خرم کوک می‌شود/ اجرای "اشک من هویدا شد"

سامان احتشامی یاد و خاطره همایون خرم را امشب در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای قطعاتی چون "اشک من هویدا شد" زنده می‌کند.

سامان احتشامی نوازنده پیانو درباره جزئیات اجرای این کنسرت و زنده کردن یاد استاد خرم در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به عنوان یکی از نوازندگان موسیقی ایران این افتخار را داشتم که از دوران نوجوانی با همایون خرم در اجراهای متعدد همراه یا ناظر ضبط برخی از اجراهای استاد بودم و نزد وی شاگردی کردم. در آخرین اجرا هم به عنوان نوازنده پیانو کنار او بودم.

وی با اشاره به قطعاتی که در این کنسرت اجرا می‌کند، گفت: کنسرت گروه ما در دو بخش برگزار می‌شود. در بخش نخست قطعاتی از آثار استاد همایون خرم را اجرا می‌کنیم و تکنوازی پیانو خواهم داشت. 

احتشامی در ادامه افزود: چون استاد، دستگاه همایون را بسیار دوست داشت و مادر این هنرمند هم به دلیل علاقه بسیاری که به دستگاه همایون داشته است نام استاد را همایون انتخاب کرد من هم برخی از آثار استاد همایون خرم را که در دستگاه همایون بوده است، انتخاب کردم تا با اجرای این آثار تداعی خاطره‌ای از ملودی‌های ماندگار استاد خرم داشته باشیم.

این موسیقیدان عنوان کرد: بر همین اساس ملودی‌های "بگذر از کوی من، طاقتم ده، دیدم تو خواب وقت سحر و اشک من هویدا شد" را برای اجرا انتخاب کردم. امیدوارم روح وی شاد شود و مردم هم یادی از این استاد گرامی بکنند.

اجرایی به یاد مردم زلزله‌زده آذربایجان شرقی

این نوازنده پیانو در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به بخش دوم این اجرا افزود: در بخش دوم اجرا، گروه‌نوازی خواهیم داشت و قطعاتی از ساخته‌های خودم و سینا سلیم‌زاده را اجرا می‌کنیم. همچنین در نظر داریم قطعات نوستالژیک آذری را به یاد مردم زلزله‌زده آذربایجان در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر اجرا کنیم و حرف انسان‌دوستی ایرانیان را به زبان موسیقی به دنیا برسانیم.

سامان احتشامی در پاسخ به اینکه کیفیت برگزاری جشنواره امسال را چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: بخش مهمی از آنچه کیفیت جشنواره را می‌سازد منابع مالی برگزاری یک رویداد فرهنگی است و متاسفانه بودجه جشنواره آنقدر اندک بود که دستمزد گروه ما کفاف خرید دو دست لباس خوب برای حضور در صحنه را نمی داد اما من به خاطر وجود استاد حسن ریاحی دبیر جشنواره موسیی فجر و همچنین علی ترابی رئیس انجمن موسیقی در جشنواره حاضر شدم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم مسئولان جشنواره در آینده امنیت مالی و کمیت و کیفیت را در برگزاری این رویداد فرهنگی بیش از پیش رعایت کنند.

احتشامی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اعضای این گروه موسیقی گفت: خود من و پیمان جوانمرد نوازنده پیانو و ملودیکا، یلدا صمدی و سینا سلیم‌زاده نوازنده پیانو، عمران فروزش نوازنده تنبک، بهنام شهرکی نوازنده درام، علی پورنگهبان نوازنده گیتار باس و سهیل سلیم‌زاده نوازنده ویولن از جمله نوازنده‌هایی هستند که در بخش دوم مرا یاری می‌کنند. همچنین پیش از این قرار بود که استاد وحید اسداللهی نوازنده تار در این کنسرت حضور داشته باشد اما به دلیل عمل قلب باز از حضور در این برنامه جا ماند.

کد خبر 1814705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha