۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۰:۳۷

كاظم زاده به مهر خبر داد:

1600 تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در خراسان شمالی توزیع می شود

1600 تن گوشت مرغ با قیمت مصوب در خراسان شمالی توزیع می شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: به منظور تنظيم بازار گوشت مرغ، در نمايشگاه هاي بهاره اين استان هزار و 600 تن مرغ منجمد با قيمت مصوب توزيع خواهد شد.

حسین کاظم زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: نمایشگاه های فروش بهاره از نیمه دوم اسفند ماه سال جاری در هفت شهرستان خراسان شمالي برپا می شود و در اين نمايشگاه ها كالاهاي مختلفي چون البسه، کیف و کفش و پوشاک، مواد پروتئینی، روغن، برنج و خشکبار، آجیل و ... با قيمت هايي 15 الي 50 درصد پايين تر از نرخ بازار، ارائه مي شود.

وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه ها به منظور تنظيم بازار گوشت مرغ، هزار و 600 تن مرغ منجمد با قيمت مصوب هر كيلوگرم پنج هزار و 100 تومان توزيع مي شود، اظهار داشت: اين ميزان گوشت مرغ در حال حاضر در استان ذخيره سازي شده و حتي اگر بيش از اين مقدار نيز نياز باشد، با همين قيمت تامين خواهد شد.

به گفته كاظم زاده گوشت مرغ در نمايشگاه هاي بهاره با قيمت هر كيلوگرم چهار هزار و 800 تومان در اختیار عاملان فروش قرار می گیرد تا آن را با دریافت 300 تومان سود به ازای هر كیلوگرم در بازار عرضه كنند.

آغاز توزيع 228 تن مرغ منجمد با قيمت مصوب در استان

كاظم زاده در ادامه از آغاز توزيع بخشي از مرغ منجمد ذخيره شده در استان در روزهاي اخير خبر داد و افزود: با توجه به افزايش قيمت گوشت مرغ در روزهاي اخير و به منظور تنظيم بازار آن، توزيع 228 تن گوشت مرغ منجمد با قيمت مصوب هر كيلوگرم پنج هزار و 100 تومان در خراسان شمالي آغاز شده و اين توزيع تا 15 فروردين ماه سال آينده نيز ادامه خواهد داشت.

وي اظهار داشت: علاوه بر مرغ منجمد، توزيع گوشت مرغ گرم نيز از طریق فروشندگان سطح شهر و شركت های تعاونی كاركنان دولت با نرخ هر كيلوگرم 500 تومان زير في بازار آغاز شده و شهروندان مي توانند با مراجعه به اين مراكز نسبت به تامين گوشت مرغ گرم اقدام كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهاي اخير قیمت گوشت مرغ گرم در مرغ فروشی‌های بجنورد به رقم هر كيلوگرم شش هزار و 750 تومان که رکورد جدیدی محسوب مي شود نيز رسيده است.

قیمت هر كیلوگرم گوشت مرغ در روز پنج شنبه 26 بهمن در بازار استان شش هزار و 550 تومان است كه نسبت به روز گذشته اندكي كاهش یافته است.

در خراسان شمالی سالانه 13 هزار تن گوشت مرغ مصرف می شود كه نیمی از این ميزان، از استان های همجوار تامین می شود.


توزيع برنج وارداتي در نمايشگاه هاي فروش بهاره

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی همچنين از توزيع برنج خارجي با قيمت مصوب در نمايشگاه هاي فروش بهاره استان خبر داد و افزود: در اين نمايشگاه ها برنج هندي، آرژانتيني و تايلندي با قيمت مصوب توزيع خواهد شد.

حسين كاظم زاده با بيان اينكه در حال حاضر توزیع برنج آرژانتینی با قیمت هر کیلوگرم دو هزار تومان و برنج تایلندی نيز با قیمت هر کیلوگرم 700 تومان در سطح شهرهاي استان در حال انجام است، تصريح كرد: در روزهاي اخير توزيع برنج هندي در سطح شهرها محدود شده اما بر اساس برنامه توزيع اين نوع برنج در نمایشگاه های بهاره سطح استان انجام خواهد شد.

وي با اشاره به اينكه علاوه بر اين توزیع برنج آرژانتینی با قیمت هر کیلوگرم دو هزار تومان و برنج تایلندی نيز با قیمت هر کیلوگرم 700 تومان در نمايشگاه هاي بهاره تداوم خواهد داشت، اضافه کرد: همچنين مقدار 190 تن برنج هندی مرغوب برای توزیع در نمایشگاه های بهاره استان ذخیره شده که با قیمت هر کیلوگرم سه هزار تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: علاوه بر این 100 تن برنج پاکستانی که توسط تعزیرات حکومتی خراسان شمالی از محتکران ضبط شده است نیز در این نمایشگاه ها با قیمت هر کیلوگرم چهار هزار تومان توزیع می شود.

کد خبر 1814922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha