۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۰۵

آیت الله علما:

جلوی گرانی ها را می شود گرفت/تاکید رهبر همیشه بر معیشات مردم بوده است

جلوی گرانی ها را می شود گرفت/تاکید رهبر همیشه بر معیشات مردم بوده است

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: همه مسئولین باید در خدمت مردم باشند و جلو خیلی از گرانی ها را می شود گرفت، چرا که تاکید امام راحل و رهبری همواره بر معیشت مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: تمام اعتبار انسان مربوط به خداست ما مرتبط و متصل به خداوند هستیم و همان طور  که او جمال محض است انسان نیز می تواند جمال محض بشود،منوط به اینکه عبد باشد.

وی افزود: در دنیا همه چیز زیبا ئی است، هر چیزی بر حسب خود زیبا و کامل است، جز زیبائی در عالم هستی چیزی وجود ندارد، در و همه موجودات در بهترین حالت آفریده شده اند در المیزان آمده است که خداوند به ابراهیم فرمود به نمرودیان بگو خدا هر چیزی را در جای خودش درست خلق کرده است، من چنین خداوندی دارم، شما یک چیزی در عالم پیدا  کنید که نقصی داشته باشد، حتی همین مورچه یا پائین تر و بالاتر همه در بهترین حالت آفریده شده اند هر کدام از موجودات مسیر و راه خودشان را دارند.

وی ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی هرچیز را بر حسب خودش آفریده و هر چیز را از طریق خود به کمال می رساند، اگر از مسیر حق منحرف  شویم نتیجه آن اسفل و سافلین است .

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش با اشاره به فرمایشات مولای متقیان گفت: امیر المومنین می فرماید خداوند همه ما را به تقوا نائل کند، انسان باید به خودش خدمت کند خدمت به خود یعنی خدمت به خلق، پس هم به خودمان احسان کنیم هم به دیگران ، گر انسان عبادت و احسان و نیکی کردن را کنار بگذارد ثمره وجودیش چیست؟

وی افزود: چهارم ربیع الثانی مصادف است با ولادت عبدالعظیم حسنی که حدود 150 روایت از ایشان نقل شد است و ایشان چهار امام از امام کاظم تا امام هادی را درک کرده اند.

آیت الله علما ادامه داد: عبدالعظیم حسنی گاهی اوقات پیش امام هادی می رفتند و عقایدشان را بیان می کردند، عرض می کردند ای عقاید من است شما تائید می کنید و امام می گفتند بله در روایتی است که زیارت ایشان ثواب زیارت امام حسین را دارد.

وی با اشاره به 29 بهمن که مصادف با قیام مردم تبریز است گفت: وقتی آن مقاله را در اطلاعات نوشتند و مردم قم قیام کردند و شهید شدند مردم تبریز برای چهلم آنها قیام کردند و آنها هم شهید شدند.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به هشتم ربیع الثانی که مصادف با  ولات امام عسگری اشاره و این میلاد را به فرزند ایشان صاحب الزمان (عج) تبریک گفت.

وی افزود: اول اسفند حمله عراق به هواپیمای مسافربری که 40 نفر از چهر ه های سیاسی و لشکری در این هواپیما بودند و حجت السلام محلاتی نیز در همین هواپیما شهید شدند، به همین دلیل این روز روز روحانیت است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این مورد می فرمایند: شرط بقا نظام جمهوری اسلامی وجود روحانیت اگاه و متعهد است.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگر به 26 بهمن که مصادف با  دومین سال انقلاب بحرین است اشاره کرد و گفت: بحرین امروز خیلی محروم واقع شده است، مردمی که حقشان را می خواهند و آمریکا با دسیسه نمی گذارد آزادی در آنجا برقرار شود.

وی گفت: تقدیر و تشکر ویژه ای دارم از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی  استان کرمانشاه که روز 22 بهمن خیلی خوب عمل کردند و همچنین از خانواده شهدا، روحانیون، مدیران ارگان ها و سازمان های مختلف و اما یک تشکر ویژه از خود مردم دارم و رهبر معظم فرمودند که انقلاب مال خود مردم است.

وی افزود: امسال 30 در صد حضور جمعیت نسبت به سال های قبل بیشتر بوده است این در حالی است که ما در تحریم و فشارهای سیاسی هستیم ولی مردم  این طور جواب دادند.

آیت الله علما ادامه داد: راهپیمائی در سراسر کشور امسال فوق العاده بوده است، انتظار آنها این بود که مردم به خاطر  تحریم ها شرکت نکند، اما از بصیرت مردم نا آگاه بودند.

وی گفت: مردم از مسئولین می خواهند که فکر و ذکرشان رفع مشکلات مردم باشد، بعضی تورم ها و گرانی ها ربطی به تحریم ندارد، خیلی از اینها در  اختیار دولت است.

وی افزود: همه مسئولین باید باید در خدمت مردم باشند، جلو خیلی از گرانی ها را می شود گرفت، تاکید امام راحل و رهبری همواره بر معیشت مردم بوده است.
خطیب جمعه کرمانشاه ادامه داد: تجربه 35 سال کم نیست،  35 سال تحریم ها شکست خورده اند، بهترین کار اینست که هر قوه ای به کار خودش برسد، قانون اساسی وظائف را مشخص کرده است، مردم خودشان کشور را بهتر اداره می کنند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: ما و همه مسئولین باید دست این مردم را ببوسیم این که 5+1 این برنامه را به بعد 22 بهمن موکول کرد، می خواست ببیند که مردم چه می کنند، دید که مردم همه در صحنه آمدند، لذا ما هر کدام در قبال مردم وظیف های داریم که باید به آن عمل کنیم.
 

کد خبر 1815597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha