۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۹

آیت الله علما:

یک قدم از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم/غرب از ایستادگی ملت ایران به سطوح آمده است

یک قدم از مواضعمان عقب نشینی نمی کنیم/غرب از ایستادگی ملت ایران به سطوح آمده است

کرمانشاه – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه گفت: غرب از ایستادگی ملت ایران به ستوه آمده، ما یک قدم ازمواضمان عقب نشینی نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه گفت: همه برادران و خواهران ایمانی و خودم را به تقوا و پرهیز از گناه توصیه می کنم.

وی با اشاره به میلاد امام حسن عسگری(ع) در طی هفته گذشته بود گفت: امام هادی (ع)، امام جواد(ع)، و امام حسن عسگری (ع) در زندگیشان همیشه در حصر بودند، حضرت عسگری (ع) در قلب ارتش زندگی می کرد که مبادا کسی با ایشان در ارتباط باشد، با تمام سختی هایی که ایشان داشتند اما از راه خدا و ارشاد مردم غافل نشدند.

وی افزود: امام عسگری (ع) همه ما را خطاب قرار می دهند و فرموده اند: " همه ما در مسیر اجل هستیم"، هرروز، هرثانیه و هر دقیقه از عمر ما کم می شود و هرچه می گذرد، فتیله عمر پایین می آید.

وی تصریح کرد: ما بهای هر چیزی را با عمرمان می دهیم، مثلا عمر خرج می کنیم و پول ناچیزی به دست می آوریم، کاری نکرده ایم، آن عمری عمر است که در مسیر خدا خرج شود.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به محدودیت عمر آدمی گفت: ما در این ایام محدود هر روز می شنویم که کسی از دنیا رفت، مادر، پدر، دوست، مختصری ناراحت می شویم و تمام، مرگ ما را خبر نمی کند و کار خودش را انجام می دهد، اما اصل مطلب این است که کشاورزی ما در این دنیا چیست.

وی افزود: باید این نصیحت تا همیشه در ذهن ما باشد، لذا حضرت می فرماید: " کسی که خیر کشت می کند، همان را برداشت می کند و خوشحال از برداشت است، حتی وقتی که در اتاق هستیم و هنوز ما را غسل نکرده اند و دفن نکرده اند، تیز بین می شویم و این در قرآن آمده است.

آیت الله علما لحظه مرگ را لحظه ای دانست که انسان می فهمد که چه کاشته و چه را درو می کند.

وی افزود: هر زارع و کشاورزی هر چیزی را بکارد همان را درو می کند، این مسئله دیگر استدلال نمی خواهد، همه این شش میلیارد و هفت میلیارد آدم کشاورز و زارع هستند و باید یک روزی آنچه را که کاشته اند درو کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: با غیر خدا معامله کردن خسارت، ورشکستگی و پشیمانی است، لذا در قیامت یک عده خوب کاشته و کشاورزی خوبی داشته اند و اینها خوب هم درو می کنند و آنها هم که بد کار کرده اند ، کشت خوبی درو نخواهند کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش تقوا را از نگاه  مولای متقیان علی (ع) راس حسنات دانست و گفت: تقوا ریشه تمام خوبی هاست.

وی با اشاره به پنج اسفند که مصادف با سالروز خواجه نصیر الدین طوسی عالم و دانشمند مسلمان و ایرانی گفت: این روز، روز بزرگداشت خواجه نصیرالیدن طوسی است که این روز را روز مهندسین قرار داده اند.

وی افزود: با نگاهی به استان اصفهان و بناهایی چون مسجد جامع، مسجد شیخ لطف الله، همه تحت نظارت شیخ بهایی بوده  و نشان دهنده بناهایی مهندسی است.

آیت الله علما ادامه داد: امروز وظیفه آموزش و پرورش و دانشگاه ها بسیار سنگین است، چون امروز دشمن برای ما و هر ملتی که به دین خود عمل کند، نقشه دارد و طرح ریزی می کند.

وی تصریح کرد: امور تربیتی این نیست که می گوییم امروز روز امور تربیتی است، باید صاحبان تفکر و معلمین بنشینند و برای تعلیم جوانان فکر کنند و این امر مگر با تربیت اسلامی و تعلیم اسلامی میسر نمی شود.

وی گفت: روز نهم اسفند مصادف با روز حمایت مصرف کننده است و مصرف کننده کسی جز مردم نیست و باید این مردمی که در جنگ، سختی ها به پای انقلاب کشیده اند، حمایت شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبریز گفت: ایشان بیانات کاملی داشتند و در مورد مذاکره غرب فرمودند : " اینها همه دروغ می گویند، از یک طرف می گویند مذاکره کنیم و از سوی دیگر با منافقین برنامه می چینند"، این خیال خواب است که آنها دارند، ما می گوییم یکی شما و یکی هم ما، ما یک قدم از مواضعمان عقب نشینی نخواهیم کرد.

آیت الله علما با اشاره به جریان بازگشت امام از زندان قیطریه گفت: امام فرمودند: "مگر اسلام چیزی است که از آن عقب نشینی کنیم، ما هرچه کرده ایم و هرچه گفته ایم طبق موازین اسلام است".

وی افزود: از فرمایشات مقام معظم رهبری این بود که" آمریکا و غرب از ایستادگی ملت شریف ایران به ستوه آمده اند"، بردران و خواهران ما و شما برای کسی نایستاده ایم، ما برای اسلام ایستاده ایم و همه دنیا نگاهشان به اینجاست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: مقام معظم رهبری هم چنین راجع به سلاح هسته ای فرمودند: " ما اصلا اهل سلاح هسته ای نیستیم" ، حالا ببینید آنها چه برداشتی می کنند، مگر آمریکا و دیگر کشورها که سلاح هسته ای دارند چه کرده اند، ما گفتیم که به دنبال سلاح هسته ای نیستیم و به دنبال علم هسته ای هستیم و نکته دیگری هم که مقام معظم رهبری فرمودند راجع به سه قوه بود، که فرمودند"همه باید با هم برای ملت کار کنند، و امروز سه قوه همه هم و غمشان باید اداره مملکت باشد و اگر هم حرفی است، یا باید سکوت کنند یا باید بین خودشان حل و فصلش کنند"
 

کد خبر 2003723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha