۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۳۰

احتشامی در گفتگو با مهر:

قلبم می‌گیرد اگر در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکنم

قلبم می‌گیرد اگر در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکنم

سامان احتشامی گفت: شرکت من در جشنواره موسیقی فجر به سالیان دور باز می‌گردد و عشق به مردم و یک حس نوستالژیک است که من را برای اجرای مجدد روی صحنه می‌کشاند و اگر شرکت نکنم قلبم می‌گیرد.

یک نوازنده پیانو، بی انگیزگی و نبود بودجه کافی را از مهمترین دلایل حضور کم رنگ جامعه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر خواند و با بیان این که، اهالی موسیقی تمایل چندانی برای حضور در جشنواره ندارند، تاکید کرد: تنها مردم و یک حس نوستالژیک مرا تا پای اجرا در جشنواره موسیقی فجر می‌کشاند؛ چراکه کمک هزینه و درآمد حاصل از جشنواره تنها به اندازه خرید دو دست کت و شلوار است.

سامان احتشامی، نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز خرسندی از این که از بدو بلوغ سنی، یعنی سال  1370 به صورت مستمر موفق به حضور در جشنواره موسیقی فجر شده است، افزود: بنده از سال 70 تا به امروز در بخش‌های گوناگون جشنواره موسیقی فجر از جمله مسابقه، جنبی، گروهی و مهمان حضور داشته‌ام و قطعاتی را یا به شکل تک‌نوازی یا به صورت گروهی برای مخاطبان اجرا کرده‌ام.

او با بیان این که درآمد حاصل از شرکت در جشنواره موسیقی فجر، تنها به اندازه خرید دو دست کت و شلوار است، این جشنواره را تنها فستیوال با ارزش موسیقایی در ایران به لحاظ تبلیغاتی و معنوی عنوان کرد و ادامه داد: اما متاسفانه همانطور که همه می‌دانند جشنواره به لحاظ مادی و بودجه چه برای خود و چه برای افراد و گروه‌های حاضر، ضعیف و نحیف است.

احتشامی با اشاره به این که من کلکسیون لوح تقدیر از جشنواره موسیقی فجر دارم و سه سال پیاپی برگزیده جشنواره فجر شده‌ام، تنها ثمره و فایده آن را ثمره معنوی که شناخت مردم از هنرمند باشد، عنوان کرد و افزود: تنها به احترام مردم و دعوت دکتر ریاحی و ترابی در جشنواره حضور دارم.

این نوازنده پیانو، بی انگیزگی و نبود بودجه را از مهمترین دلایل عدم شرکت موزیسین ها در جشنواره موسیقی فجر خواند و درمورد علت این بی انگیزگی اظهار کرد: از آن رو که بر عکس تمام دنیا در ایران بعد از اتمام جشنواره، اتفاق هنری خاصی برای هنرمندان نمی افتد و حتی بعد تبلیغاتی آن نیز تنها در حد ویترین باقی می‌ماند، جامعه موسیقی چندان تمایل و انگیزه‌ای برای شرکت در جشنواره موسیقی فجر را ندارد. آن هم در حالی که در تمام دنیا برگزاری جشنواره ها پله ای برای پیمودن مسیر موفقیت و دیده شدن است. یعنی اگر در جشنواره‌ای هنرمندی مقام بیاورد آن مقام، پله‌ای برای صعود و یک گام به پیش حرکت کردن آن هنرمند محسوب می‌شود.

احتشامی، جشنواره را محلی برای معرفی هنرمندان جوان تعریف کرد و دراین‌باره افزود: هنرمندان، ضمن این معرفی توقع دارند تا اتفاق خاص هنری برای آنها رخ دهد. شرکت من هم در جشنواره به حضور مداومم از سالیان دور باز می‌گردد و در واقع این مردم و یک حس نوستالژیک است که من را برای اجرای مجدد روی صحنه می‌کشاند و اگر شرکت نکنم قلبم می‌گیرد.

این آهنگساز با اشاره به این که تالار وحدت تنها تالاری است که در آن دو پیانو وجود دارد و می‌توان قطعات گروهی و دو نوازی اجرا کرد، با اظهار تاسف ادامه داد: دیگر تالار ها یا پیانو ندارند یا اگر هم داشته باشند پیانوهای ضعیفی است.

او در این باره افزود: تالارها نیاز به وجود سازهایی دارند که پیانو از جمله آن هاست؛ بنابراین ما تنها در تالار وحدت می توانیم اجراهایی با ساز پیانو داشته باشیم.

این نوازنده پیانو با تاکید بر این که، امیدوارم امنیت مالی و حالی برای جشنواره موسیقی فجر در سالیان پیش رو بوجود آید، تنظیمات قطعات اجرایش در جشنواره را بر عهده سینا سلیم‌زاده خواند و از مدیریت حسن ریاحی و علی ترابی نیز برای برگزاری هرچه بهتر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر سپاسگذاری کرد.

یلدا صمدی، پیمان جوانمرد و سینا سلیم زاده نوازنده های پیانو و عمران فروزش، علی پور نگهبان، سهیل سلیم زاده و بهنام شهرکی به ترتیب نوازنده‌های تنبک، گیتار باس، ویلن و درامز، دیگر نوازنده‌هایی بودند که سامان احتشامی را در اجرای چهارشنبه 25 بهمن‌ماه همراهی کردند.

 

 

 

کد خبر 1815673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha