آخرین اخبار سوریه/

ادامه موفقیتهای ارتش در برابر گروههای مسلح/ هشدار دمشق به شورای امنیت درباره کارشکنی ترکیه

ادامه موفقیتهای ارتش در برابر گروههای مسلح/ هشدار دمشق به شورای امنیت درباره کارشکنی ترکیه

پیشرویهای ارتش سوریه در برابر گروههای تروریستی در نقاط مختلف این کشور در حالی ادامه دارد که برخی کشورهای منطقه به ویژه ترکیه همچنان خواستار حل سیاسی بحران این کشور نیستند و در این راستا سنگ اندازی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، در ادامه عملیات ارتش سوریه در حلب، شمار زیادی از تروریستهای مسلح کشته شدند. در حومه دمشق همچنان عملیات سنگین ارتش ادامه دارد. در آخرین درگیریها در این منطقه، خسارتهای سنگینی به تروریستها وارد شد و تعداد زیادی از آنها به هلاکت رسیدند.

در حمص نیز همچنان پیشروی ارتش برای بازپس گیری نقاط مختلف از دست تروریستها ادامه دارد. در یکی از آخرین درگیری ها که در منطقه نزدیک به مرز عراق رخ داد، 30 عضو گروهک تروریستی النصره کشته شدند.

از سوی دیگر، درگیری ارتش با گروههای مسلح در دیرالزور و حومه ادلب نیز به کشته شدن شمار زیادی از تروریستها منجر شد. در این عملیات مقادیر زیادی از تسلیحات متعلق به تروریستها نیز کشف و ضبط شد.

هشدار سوریه درباره پیامدهای کارشکنی ترکیه در برابر حل مسالمت آمیز بحران

در تحولی دیگر، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، دخالت آشکار دولت ترکیه در امور داخلی این کشور را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه به طور جدی تلاش می کند بحران سوریه از طریق سیاسی حل نشود.

این در حالی است که "احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه امروز در اظهاراتی از مواضع شورای امنیت در قبال دولت سوریه انتقاد کرده بود.

"گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز اظهار داشت: مواضع برخی مقامات مخالفان سوری در حال تغییر به سمت گفتگو و مذاکره است. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز در اظهارنظری تاکید کرد: مخالفان سوری تاکنون طرح سازنده سیاسی در راستای حل بحران ارائه نداده اند و تنها می گویند که اسد باید کناره گیری کند.

از سوی دیگر، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: آمریکا طرح مسئله سوریه در شورای امنیت در شرایط کنونی را نامناسب می داند.

کد خبر 1815784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha