معاون سابق وزیرخارجه مصر:

ایران در بحران سوریه بسیار بهتر از مصر عمل کرد

ایران در بحران سوریه بسیار بهتر از مصر عمل کرد

معاون سابق وزیرخارجه مصر در اظهاراتی با اشاره به نقش آفرینی مثبت جمهوری اسلامی ایران در بحران سوریه، به فعالانه عمل نکردن دستگاه سیاست خارجی دولت مرسی در این موضوع اذعان و از آن انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "حسین الهریدی" معاون سابق وزیرخارجه مصر اخیرا به همراه "ولادیمیر ساژین" تحلیلگر روس درباره نقش آفرینی ایران و مصر در بحران سوریه در برنامه پانوراما شبکه روسیا الیوم مشارکت کردند.

الهریدی در این گفتگو با اشاره به نقش آفرینی مثبت تهران در تلاش برای حل بحران سوریه، افزود: ایران ارتباط با دولت سوریه به عنوان یک همپیمان استراتژیک را حفظ کرده اما از طرفی با گروههای مخالف نیز دیدار می کند.

وی افزود: ایران با هر دو طرف بحران گفتگو می کند و خود را به عنوان یک بازیگر مهم در این تحولات دیکته کرده است. اما مصر با قطع کامل روابط خود با دولت سوریه، بهترین فرصت برای تبدیل به یک بازیگر مهم در منطقه را از دست داد.

معاون سابق وزیرخارجه مصر با انتقاد از سیاست خارجی دولت مرسی، تاکید کرد: اینکه مصر از نماینده مخالفان در قاهره استقبال می کند، اما با وزیرخارجه سوریه دیدار نمی کند، موضوع مثبتی نیست.

در این نشست ولادیمیر ساژین نیز بر نقش مهم ایران در حل بحران سوریه که از سوی کشورهای غربی و روسیه نیز مورد تایید و اهتمام است، تاکید کرد.

کد خبر 1815760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha