شیخ بدرالدین حسون:

سوریه هزینه مخالفت با طرحهای آمریکایی صهیونیستی را می پردازد/ از مواضع اردوغان شگفت زده شدم

سوریه هزینه مخالفت با طرحهای آمریکایی صهیونیستی را می پردازد/ از مواضع اردوغان شگفت زده شدم

مفتی کل سوریه با اشاره به اینکه سوریه همواره پشتیبان مسائل اساسی جهان عرب بوده است، تاکید کرد: ما هزینه مخالفت با پروژه های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه را می دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "شیخ بدرالدین حسون" در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت: سوریه امروز در حال درمان جراحات خود است تا دوباره سازندگی را آغاز کند. ما هزینه حمایت از مسائل مهم جهان عرب، مخالفت با پروژه های آمریکایی و صهیونیستی که تجزیه منطقه را هدف قرار داده، می دهیم.

وی تاکید کرد: البته جهان به زودی شاهد و ناظر تولد سوریه جدید که درسهای زیادی از گذشته گرفته خواهد بود. ما می دانیم که چگونه از وقایع دو سال اخیر و نیرنگ هایی که از سوی 100 کشور غربی، همسایه و نزدیک علیه سوریه رخ داد، درس بگیریم.

مفتی کل سوریه تاکید کرد: آزادی از خارج سوریه نمی آید و از ملت این کشور سرچشمه می گیرد. طرح گفتگوی "بشار اسد" از طرح ژنو جامع تر است و دروازه های دمشق به سوی تمام کسانی که می خواهند در گفتگوها مشارکت کنند، باز است.

وی افزود: سوریه امروز در محاصره رسانه های دروغ پراکن گرفتار شده که واقعیتها را وارونه جلوه می دهند. آنها حقیقت توطئه علیه سوریه را بازتاب نمی دهند.

وی تاکید کرد: رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه قبل از بحران از احترام خود نسبت اسد و نگرانی خود در قبال سوریه خبر داد، اما از مواضع وی پس از آن شگفت زده شدم. ترکیه به چه علتی مرزهای خود را در برابر تمام قاتلان و جنایتکاران برای ورود به سوریه گشوده است؟

حسون افزود: خطبای فتنه (عالمان دینی) در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در ریختن خون مردم سوریه شریک هستند. این افراد در عربستان، قطر و کشورهای دیگر که پیروان خود را به آنچه جهاد در سوریه می نامند، فرا می خوانند مسئول خونهای ریخته شده در سوریه هستند.

کد خبر 1815984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha