در آنکارا برگزار شد؛

تظاهرات گسترده مردم ترکیه علیه آمریکا و ناتو

تظاهرات گسترده مردم ترکیه علیه آمریکا و ناتو

قشرهای مختلف مردم ترکیه با برگزاری تظاهراتی گسترده در آنکارا ، بار دیگر خشم خود را از استقرار موشکهای پاتریوت در مرز سوریه و ترکیه ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، در تظاهرات گسترده روز گذشته شهروندان ترک در پایتخت ترکیه با سر دادن شعارهایی بر لزوم خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از منطقه تاکید کردند.

این در حالی است که جوانان خشمگین ترکیه اواخر ماه گذشته به یگانی از نظامیان آلمانی که برای راه اندازی موشکهای پاتریوت به جنوب این کشور آمده بودند، حمله کردند. همچنین تظاهرات مشابهی در منطقه اسکندرون و آدانا در اعتراض به استقرار موشکهای پاتریوت برگزار شده بود.

خاطرنشان می شود سیاستهای مداخله جویانه حزب عدالت و توسعه به ریاست "رجب طیب اردوغان" با مخالفت و محکومیت شدید جریانهای سیاسی و مردم این کشور روبرو شده است.

از سوی دیگر، "محمد شکر" از نمایندگان پارلمان ترکیه با اشاره به سیاستهای دولت اردوغان که چشم خود را بر جنایات تروریستها در ترکیه بسته است، افزود: دولت ترکیه این کشور را به سوی سرنوشت خطرناک و نامعلومی پیش می برد.

"سادات ارکین" نویسنده و تحلیلگر ترک در مقاله ای نوشت: سیاستهای دولت اردوغان، امنیت ملی ترکیه را در معرض خطر قرار داده است.

"جنید اولیسفر" از تحلیلگران روزنامه یورت نیز در گزارشی تاکید کرد: دولت ترکیه به همراه برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر در تلاش برای ایجاد امپراطوری عثمانی است و در این راستا ایجاد درگیریهای مذهبی در کشورهای مختلف را پیگیری می کند.

کد خبر 1816867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha